لازمیت مصرف لووتیروکسین در بارداری

سلام وقت بخیر من ۲۰ هفته و ۴ روز باردارم اول بارداری ازمایش تیروئیدم ۴ شد دکتر لووتیروکسین۵۰میکروگرم تجویز کردن، یه ماه بعد ازمایش tsh:۰/۸۰ شد گفتن یه روز در میون قرص رو مصرف کنم، الان دوباره ازمایش دادم این عدد نتیجه هست، ایا باید همچنان قرص لووتیروکسین رو مصرف کنم؟
7 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً شما کم‌کاری تیروئید در بارداری داشته‌اید و به همین دلیل لووتیروکسین تجویز شده است.
در بیشتر موارد درمان هورمونی در طول بارداری نباید قطع شود چون نیاز بدن به هورمون تیروئید تغییر می‌کند؛ TSH=0.8 در هفته بیستم معمولاً نرمال است ولی ادامه و دوز مناسب را پزشک شما تعیین می‌کند.
راهکار‌های عملی:
- دارو را طبق تجویز پزشک ادامه دهید؛ اغلب مصرف روزانه ترجیح دارد نه یک روز در میان.
- قرص را صبح ناشتا با فاصله ۳۰۶۰ دقیقه از غذا و دارو‌های دیگر مصرف کنید.
- TSH را هر ۴ هفته تا تثبیت و سپس در هر سه‌ماهه دوباره کنترل کنید و نتایج را به پزشک نشان دهید.
علائم هشدار:
- تپش قلب شدید یا تعریق و لرزش (علائم پرکاری)
- ضعف شدید، خواب‌آلودگی یا افزایش وزن ناگهانی (بدتر شدن کم‌کاری)
- درد قفسه سینه یا تنگی نفس
تخصص پیشنهادی: متخصص غدد

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.