من فشار استرسی دارم وقرص وازاومیکس استفاده میکنم ولی دائم نه.ودیروز امروز رگهای گردن وسرم خیلی درد میکنه.وفشارم رو گرفتم که بالا بود وباخوردن قرص نرمال شد
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام داروی فشار خون را فقط طبق دستور پزشک و بهصورت منظم مصرف کنید. مصرف نامنظم میتواند باعث نوسان فشار خون شود. از مصرف زیاد نمک، سیگار و نوشیدنیهای کافئین دار تا زمان پایدار شدن فشار خودداری کنید
احتمالاً نوسان فشار خون ناشی از استرس یا مصرف نامنظم داروی فشار باعث بالا رفتن موقت فشار و درد رگهای گردن و سر شده است. در بیشتر موارد این حالت با استراحت و تنظیم مصرف دارو کنترل میشود؛ نگران نباشید اما جدی بگیرید. راهکارهای عملی: 1 در وضعیت نیمهنشسته استراحت کنید و نفسهای عمیق و آهسته بکشید تا ضربان و فشار کاهش یابد. 2 فشار را هر ۱۰–۱۵ دقیقه با دستگاه سالم اندازهگیری و نتایج را یادداشت کنید. 3 داروی تجویزی را دقیقاً طبق نسخه و منظم مصرف کنید؛ از تغییر دُز یا قطع خودسرانهخودداری کنید. 4کمپرس گرم ملایم یا ماساژ سبک برای کاهش تنش عضلانی گردن، اما از فشار مستقیم روی رگها بپرهیزید. علائم هشدار: - درد شدید قفسه سینه یا تنگی نفس - ضعف یا بیحسی ناگهانی، مشکل در صحبت یا دید - از دست دادن هوشیاری، غش یا سردرد بسیار شدید ناگهانی تخصص پیشنهادی: متخصص قلب و عروق
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.