سلام.من بچم و در زایمان سزارین دوم از دست دادم. خواستم بپرسم بعد چند وقت میتونم باردار بشم؟ آیا سزارین سوم خطرناکه؟ دکترم گفته توی سزارین مشکل خاصی نداشتم
فاصله بین دو عمل سزارین باید به شرایط پزشکی بستگی داشته باشد و بهتر استحتما با پزشک مشورت شود. اگر پس از سزارین دوم هیچ مشکلی پیش نیامده و دکتر مشکل خاصی اشاره نکرده، معمولا بعد از 18 ماه به 24 ماه میتوانید به بارداری فکر کنید تا بدن به طور کامل بهبود یابد. اما باید دقت داشت که پیش از بارداری باید با پزشک مربوطه مشورت کرده و فاصله موردنیاز را رعایت کرد. سزارین سوم هم امکانپذیر است اما باید به دلایل پزشکی و توصیههای پزشک پایبند بمانید تا ریسکهای ممکن کاهش یابد.
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.