۲۳هفته سرکلاژ شدم هر۱۲ساعت قرص دوفامد میخورم الان ۳۰ هفته هستم قرص را هنوز باید ادامه بدهم یانه هر ۱۲ساعت شیاف وهر ۱۰روزم آمپول میزنم ؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. دوفامد (دوکسیسات) بعد از سرکلاژ برای پیشگیری از انقباض رحم و حفظ بارداری تجویز میشود. معمولا تا هفته 34-36 ادامه مییابد. شیاف و آمپولها نیز برای حمایت از سرویکس هستند. با توجه به هفته 30، فعلا مصرف داروها را طبق دستور پزشک ادامه دهید و هرچه سریعتر با پزشک معالج تماس بگیرید تا زمان دقیق قطع داروها را مشخص کند. در صورت مشاهده انقباض، خونریزی یا نشت مایع، فورامراجعه کنید.
محتملترین دلیل ادامه داروهای شما، حفاظت از سرویکس و کاهش خطر زایمان زودرس با هورمون پروژسترون پس از سرکلاژ است. در بیشتر موارد درمان خوراکی، شیاف یا تزریقی تا حدود هفتههای ۳۴–۳۶ ادامه مییابد ولی تصمیم نهایی بسته به وضعیت شما و نظر پزشک معالج است؛ نگرانکننده نیست. راهکارهای عملی: 1 فعلاً بدون دستور پزشک، قرص، شیاف یا تزریقات را قطع نکنید. 2هرچه سریعتر با پزشک یا مرکز که سرکلاژ را انجام داده تماس بگیرید و دقیق زمان خاتمه داروها را بپرسید. 3 دوزها و زمان مصرف را یادداشت کنید و نسخه یا برچسب دارو را همراه داشته باشید. 4 تزریقها را در مراکز معتبر ادامه دهید و از کسی که آموزش دیده برای تزریق کمک بگیرید. علائم هشدار: 1 وجود انقباضات منظم یا درد شدید شکم یا کمردرد مداوم 2 خونریزی واژینال قابل توجه یا نشت مایع شبیه آب 3 تب، قرمزی یا درد شدید در محل تزریق یا علائم عفونت تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.