ادامه مصرف دوفامد و شیاف بعد از سرکلاژ در هفته ۳۰

۲۳هفته سرکلاژ شدم هر۱۲ساعت قرص دوفامد میخورم الان ۳۰ هفته هستم قرص را هنوز باید ادامه بدهم یانه هر ۱۲ساعت شیاف وهر ۱۰روزم آمپول میزنم ؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
دوفامد (دوکسیسات) بعد از سرکلاژ برای پیشگیری از انقباض رحم و حفظ بارداری تجویز می‌شود.
معمولا تا هفته
34-36 ادامه مییابد.
شیاف و آمپول‌ها نیز برای حمایت از سرویکس هستند.
با توجه به هفته 30، فعلا مصرف دارو‌ها را طبق دستور پزشک ادامه دهید و هرچه سریعتر با پزشک معالج تماس بگیرید تا زمان دقیق قطع دارو‌ها را مشخص کند.
در صورت مشاهده انقباض، خونریزی یا نشت مایع، فورا مراجعه کنید.
0
سلام
عزیزم، معمولا مصرف شیاف به تن‌هایی کافی هست و نیازی به مصرف سایر دارو‌ها نیست
0
وقت به خیر عزیزم نصرف شیاف به تن‌هایی کافیه و نیازی به مصرف دارو‌های دیگه نیست شیاف هم تا سیو شش هفته ادامه بدین
0
سلام
لطفا شیاف رو تا 36 هفته ادامه دهید
0
عزیزم این حجم.
از دارو.
معمولا نیاز نیست شیاف کافیه

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

محتمل‌ترین دلیل ادامه دارو‌های شما، حفاظت از سرویکس و کاهش خطر زایمان زودرس با هورمون پروژسترون پس از سرکلاژ است.
در بیشتر موارد درمان خوراکی، شیاف یا تزریقی تا حدود هفته‌های ۳۴–۳۶ ادامه می‌یابد ولی تصمیم نهایی بسته به وضعیت شما و نظر پزشک معالج است؛ نگران‌کننده نیست.
راهکار‌های عملی:
1 فعلاً بدون دستور پزشک، قرص، شیاف یا تزریقات را قطع نکنید.
2 هرچه سریع‌تر با پزشک یا مرکز که سرکلاژ را انجام داده تماس بگیرید و دقیق زمان خاتمه دارو‌ها را بپرسید.
3 دوز‌ها و زمان مصرف را یادداشت کنید و نسخه یا برچسب دارو را همراه داشته باشید.
4 تزریق‌ها را در مراکز معتبر ادامه دهید و از کسی که آموزش دیده برای تزریق کمک بگیرید.
علائم هشدار:
1 وجود انقباضات منظم یا درد شدید شکم یا کمردرد مداوم
2 خونریزی واژینال قابل توجه یا نشت مایع شبیه آب
3 تب، قرمزی یا درد شدید در محل تزریق یا علائم عفونت
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.