خونریزی از بخیه زیر گچ بعد ۱۵ روز

بخیه روی ساعد هم زدن دست و بالا پایین میکنم خون میزنه بیرون مشکلی داره ؟
6 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خونریزی یا ترشح مختصر از محل بخیه به‌خاطر حرکت یا فشار داخل گچ است؛ در بیشتر موارد غیرعفونی و قابل‌کنترل است اما چون گچ مانع تهویه و بررسی مستقیم می‌شود، نیاز به پیگیری دارد تا خطر عفونت یا خونریزی مداوم کاهش یابد.
راهکار‌های عملی:
- با گاز یا پارچه استریل فشار مستقیم و ثابت روی محل برای ۱۰۱۵ دقیقه اعمال کنید.
- دست را بالا نگه دارید (بالاتر از سطح قلب) تا خونریزی کمتر شود.
- از کندن یا خیس کردن گچ و وارد کردن اشیاء داخل آن خودداری کنید.
- هرچه سریع‌تر با پزشک یا مرکز درمانی تماس بگیرید تا در صورت نیاز گچ باز یا بررسی شود.
علائم هشدار:
- خونریزی که بعد از فشار ۱۵ دقیقه قطع نشود یا شدید شود.
- تب، قرمزی پراکنده، ورم سریع یا ترشح بدبو از محل بخیه.
- بی‌حسی، سردی یا کاهش حرکت انگشتان دست.
تخصص پیشنهادی: ارتوپدی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.