یک ماه پیش طول آندومتر زیاد شده بود دکتر گفت قرص سیبل بخور خوردم قطع کرده بودخونریزیمو که قرص خیلی اذیتم کرد و حالم بد شد بعد هفت روز قطش کردم دکتر گفت دوفاستون بخور بعد چهار روز دوفاستون خوردن خونریزیم باز شروع شده چیکار کنم ؟
احتمالاً خونریزی شما بهخاطر قطع ناگهانی داروی هورمونی یا پاسخ اندومتر به مصرف دوفاستون است؛ در بیشتر موارد این وضع خطرناک نیست اما نیاز به پیگیری دارد و آرامش خود را حفظ کنید. راهکارهای عملی: - داروی دوفاستون را طبق نسخه ادامه دهید؛ قطع ناگهانی قرصها اغلب خونریزی را تشدید میکند. - استراحت، نوشیدن مایعات کافی و استفاده از پد بهداشتی؛ میزان و مدت خونریزی را یادداشت کنید. - در صورت درد یا ناراحتی از مسکنهایی مانند ایبوپروفن در دوز معمول استفاده کنید مگر منع پزشکی داشته باشید. - از فعالیت سنگین، استحمام بسیار داغ و رابطه جنسی خودداری کنید تا خونریزی کنترل شود. علائم هشدار: - اشباع پد در کمتر از یک ساعت یا خونریزی بسیار زیاد. - سرگیجه، ضعف شدید یا غش. - تب بالای 38 درجه یا درد شکمی شدید. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.