خونریزی بعد از قطع سیبل و شروع دوفاستون

یک ماه پیش طول آندومتر زیاد شده بود دکتر گفت قرص سیبل بخور خوردم قطع کرده بودخونریزیمو که قرص خیلی اذیتم کرد و حالم بد شد بعد هفت روز قطش کردم دکتر گفت دوفاستون بخور بعد چهار روز دوفاستون خوردن خونریزیم باز شروع شده چیکار کنم ؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
اجازه بدین پریود شدین مجدد طبق دستور پزشک شروع کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خونریزی شما به‌خاطر قطع ناگهانی داروی هورمونی یا پاسخ اندومتر به مصرف دوفاستون است؛ در بیشتر موارد این وضع خطرناک نیست اما نیاز به پیگیری دارد و آرامش خود را حفظ کنید.
راهکار‌های عملی:
- داروی دوفاستون را طبق نسخه ادامه دهید؛ قطع ناگهانی قرص‌ها اغلب خونریزی را تشدید می‌کند.
- استراحت، نوشیدن مایعات کافی و استفاده از پد بهداشتی؛ میزان و مدت خونریزی را یادداشت کنید.
- در صورت درد یا ناراحتی از مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن در دوز معمول استفاده کنید مگر منع پزشکی داشته باشید.
- از فعالیت سنگین، استحمام بسیار داغ و رابطه جنسی خودداری کنید تا خونریزی کنترل شود.
علائم هشدار:
- اشباع پد در کمتر از یک ساعت یا خونریزی بسیار زیاد.
- سرگیجه، ضعف شدید یا غش.
- تب بالای 38 درجه یا درد شکمی شدید.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.