استفراغ در هفته هفتم بارداری؛ آیا ویروس است؟

سلام وقت بخیر من هفته ی هفتم بارداریم و سابقه ی سقط دارم روزی دوتا هم شیاف پروژسترون میزارم سرما خوردگی داشتم و بهتر شدم ولی چند روزیه معدم بهم ریخته و مدام اوق میزنم و بالا میارم ویار ندارم بخاطر سرما خوردگیمه از بس سرفه میکنم یهو حالت تحوع و استفراق بهم دست میده خوراکمم زیاده نگران ضعف نیستم نگرانم موقع استفراغ و اوق زدن جنین اسیب ببینه اخه فشار خیلی به شکمم میاد و گاهی تیر میکشه زیر دلم
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
برای کنترل سرفه هاتون دیفن هیدارمین معمولی رو غرغره کنید.
نگران نباشید مشکلی پیش نمی‌اد

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علتِ تهوع و استفراغ شما در این هفته‌ها، تهوع بارداری (در بیشتر موارد) یا تحریک معده و بازگشت اسید ناشی از سرفه و سرماخوردگی است؛ نگران فشار به جنین نباشید چون در بیشتر موارد استفراغ ملایم به جنین آسیب نمی‌زند و شیاف پروژسترون معمولاً باعث این علائم نمی‌شود.
آرام باشید و نشانه‌های کم‌آبی را کنترل کنید.
راهکار‌های عملی:
- جرعه‌جرعه نوشیدن مایعات گرم یا خنک و نمک‌دار و پرهیز از نوشیدن حجم زیاد یک‌باره.
- خوردن و عده‌های کوچک و مکرر و انتخاب غذای ساده مانند کلوچه خشک، برنج ساده یا سوپ رقیق.
- بالا بردن سر هنگام استراحت و پرهیز از دراز کشیدن بلافاصله پس از غذا.
- اجتناب از بوها و غذا‌های چرب، تند یا اسیدی؛ استفاده از زنجبیل ملایم یا آدامس نعنا برای کاهش تهوع.
علائم هشدار:
- خونریزی یا درد شدید زیر شکم.
- استفراغ مکرر که مانع نگه داشتن مایعات شود یا علائم کم‌آبی (سرگیجه، ادرار بسیار کم).
- تب بالای 38 درجه یا تنگی نفس و تپش قلب شدید.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.