سلام وقت بخیر من هفته ی هفتم بارداریم و سابقه ی سقط دارم روزی دوتا هم شیاف پروژسترون میزارم سرما خوردگی داشتم و بهتر شدم ولی چند روزیه معدم بهم ریخته و مدام اوق میزنم و بالا میارم ویار ندارم بخاطر سرما خوردگیمه از بس سرفه میکنم یهو حالت تحوع و استفراق بهم دست میده خوراکمم زیاده نگران ضعف نیستم نگرانم موقع استفراغ و اوق زدن جنین اسیب ببینه اخه فشار خیلی به شکمم میاد و گاهی تیر میکشه زیر دلم
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام برای کنترل سرفه هاتون دیفن هیدارمین معمولی رو غرغره کنید. نگران نباشیدمشکلی پیش نمیاد
احتمالاً علتِ تهوع و استفراغ شما در این هفتهها، تهوع بارداری (در بیشتر موارد) یا تحریک معده و بازگشت اسید ناشی از سرفه و سرماخوردگی است؛ نگران فشار به جنین نباشید چون در بیشتر موارد استفراغ ملایم به جنین آسیب نمیزند و شیاف پروژسترون معمولاً باعث این علائم نمیشود. آرام باشید و نشانههای کمآبی را کنترل کنید. راهکارهای عملی: - جرعهجرعه نوشیدن مایعات گرم یا خنک و نمکدار و پرهیز از نوشیدن حجم زیاد یکباره. - خوردن و عدههای کوچک و مکرر و انتخاب غذای ساده مانند کلوچه خشک، برنج ساده یا سوپ رقیق. - بالا بردن سر هنگام استراحت و پرهیز از دراز کشیدن بلافاصله پس از غذا. - اجتناب از بوها و غذاهای چرب، تند یا اسیدی؛ استفاده از زنجبیل ملایم یا آدامس نعنا برای کاهش تهوع. علائم هشدار: - خونریزی یا درد شدید زیر شکم. - استفراغ مکرر که مانع نگه داشتن مایعات شود یا علائم کمآبی (سرگیجه، ادرار بسیار کم). - تب بالای 38 درجه یا تنگی نفس و تپش قلب شدید. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.