لکه‌بینی بعد از دوفامد؛ آیا لانه‌گزینی است؟

من واسه نامنظم پریودی قرص دوفامد میخوردم ۸ شب بود خوردم دیشب لکه قهوه ای صورتی داشتم خیلی کم بود و قبل اینا من علائم هایس مثل درد خفیف زیر شکم حالت تهوع و سینه هام سوزن سوزن میشد و نفخ زیر شکم داشتم و کمر درد حالا دیشب لکه ازم اومده خیلی کم ممکنه لانه گزینی باشه ؟؟؟ ۶ روز مونده ب پریودیم
9 آبان 1405

پاسخ پزشکان

خلاصه پاسخ پزشک بازبینی‌شده توسط پزشک تأییدشده
احتنالا به خاطر تغییرات هورمونی به علت مصرف دوفاند هست با ابن حال رد کننده لانه گزینی نیست اگر عقب انداختید حتما با ارمایش چک کنید
— دکتر مریم قنبری، متخصص جراحی زنان و زایمان و نازایی مشاهده پاسخ کامل
0
احتنالا به خاطر تغییرات هورمونی به علت مصرف دوفاند هست با ابن حال رد کننده لانه گزینی نیست اگر عقب انداختید حتما با ارمایش چک کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این لکه‌ بینی مربوط به نوسان هورمونی پس از مصرف یا تغییر دوز دوفامد است و در بیشتر موارد جای نگرانی ندارد؛ لانه‌گزینی هم ممکن است اما کمتر محتمل است.
«راهکارهای عملی:»
1 ادامه مصرف دارو طبق دستور پزشک و از قطع یا تغییر خودسرانه دارو خودداری کنید.
2 اندازه، رنگ و مدت لکه را برای چند روز ثبت کنید تا الگو روشن شود.
3 تست بارداری خانگی را در روز مورد انتظار پریود یا یک هفته بعد از لکه انجام دهید.
4 در صورت درد، استراحت، مایعات کافی و در صورت نیاز استفاده از مسکن ساده مثل استامینوفن طبق راهنمایی قبلی.
«علائم هشدار:»
1 خونریزی شدید (تعویض پد هر ساعت)، ضعف یا سرگیجه زیاد.
2 درد شکمی یا کمر که به‌طور پیشرونده شدید می‌شود یا تب بالاتر از 38 درجه.
3 غش، تپش قلب شدید یا علائم شوک؛ در این موارد فوراً مراجعه کنید.
«تخصص پیشنهادی:»
متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص