بی‌خوابی و سردرد بعد از قطع آلپرازولام — علت و راهکار

اگه قرص آلپرازولام نخورم خواب نمیرم
قرص فشارم اگه نخورم سردرد میگرم
5 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی بی‌خوابی سندرم ترک بیزوانزپین‌ها (قطع ناگهانی آلپرازولام) است که در بیشتر موارد باعث بی‌خوابی و اضطراب می‌شود.
سردردتان نیز احتمالاً ناشی از قطع ناگهانی داروی فشار و افزایش گذرای فشار یا ارتباط با ترک دارو است.
نگرانی معمول است و اغلب قابل کنترل است.
راهکارهای عملی:
- بلافاصله از قطع ناگهانی خودداری کنید و با پزشک تجویزکننده برای برنامه کاهش تدریجی تماس بگیرید.
- فشار خون را در منزل اندازه‌گیری و ثبت کنید؛ در صورت افزایش مداوم، به پزشک اطلاع دهید.
- بهداشت خواب را اجرا کنید: محیط تاریک و آرام، قطع صفحه‌نمایش یک ساعت قبل از خواب، اجتناب از کافئین و تمرین تنفس عمیق.
- برای سردرد: استراحت، هیدراتاسیون و کمپرس سرد/گرم روی پیشانی؛ از تغییر ناگهانی داروها خودداری کنید.
علائم هشدار:
- سردرد بسیار شدید یا ناگهانی همراه با اختلال بینایی یا ضعف یک طرفه
- فشار خون بسیار بالا (مثلاً بالای ۱۸۰/۱۱۰) یا علائم شبیه سکته
- تشنج، کاهش هوشیاری یا استفراغ مداوم
تخصص پیشنهادی: متخصص داخلی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص