علت تأخیر پریود، درد قاعدگی و ترشح آبکی

من ۲۷ شهریور پریود شدم بعدش قرص ال دی خوردم برا تنظیم قاعدگی و ادامه ندادم ۹مهر دوباره پریود شدم چند روز اومد و دیگ نیومد الان ۹ روزه پریودم عقب افتاده بیبی چک ام زدم منفی شد چیکار کنم؟؟ممکنه باردار باشم؟
خیلی درد دارم ولی ترشح ابکی دارم
8 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی نوسان هورمونی بعد از قطع قرص ال‌دی است که در بیشتر موارد باعث تأخیر قاعدگی، درد پیش‌قاعدگی و ترشح شفاف می‌شود.
احتمال دوم، بارداری خیلی زود است که تست خانگی هنوز منفی نشان داده؛ نگران نباشید اما بررسی بیشتری لازم است.
راهکارهای عملی:
- یک تست بارداری دیگر با ادرار صبحگاهی پس از ۷ روز انجام دهید یا آزمایش خون بتا (تعیین سطح هورمون بارداری) درخواست کنید.
- برای درد از استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور مصرف روی برچسب استفاده و کمپرس گرم روی پایین شکم بگذارید.
- استراحت کنید، مایعات کافی بنوشید، استرس را کاهش دهید و روزهای چرخه قاعدگی را در تقویم ثبت کنید.
- اگر تأخیر ادامه یافت یا ترشح یا درد تغییر کرد، برای معاینه بالینی و احتمالاً سونوگرافی اقدام کنید.
علائم هشدار:
- درد شدید مداوم یا نابهنجار در ناحیه شکم.
- تب بالای ۳۸ درجه یا ضعف شدید، سرگیجه یا غش.
- خونریزی خیلی شدید یا مثبت شدن تست بارداری همراه درد یا خونریزی (مشکل احتمالی مثل بارداری خارج‌رحمی).
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص