خونریزی قهوه‌ای و لخته ۱۲ روز بعد از آی‌یوآی: چرا؟

بعد از ۱۲روز از ای یو ای اینجوری شدم کمر درد با پا درد ویکنی لخته ترشحات قهوه ای ولی زیاد نیست دلیل چیست؟
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
تا حد امکان استراحت کنید و فعالیت نداشته باشید شیاف‌ها و دارو‌ها رو سر وقت استفاده کنید
0
سلام
معمولا دو هفته بعد از آی یو آی خونریزی شما نشانه عدم موفقیت می‌باشد ولی استراحت کنید و دارو‌های تجویزی پزشکتان را استفاده کنید و نگران نباشید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این ترشحات قهوه‌ای با کمی لخته، در بیشتر موارد خونریزی لانه‌گزینی یا خونریزی خفیف پس از تحریک هورمونی/مداخلات آی‌یوآی است و معمولاً کوتاه‌مدت و خودبه‌خود برطرف می‌شود.
نگران نباشید اما درد کمر و پا را جدی بگیرید.
راهکار‌های عملی:
- استراحت نسبی و پرهیز از فعالیت بدنی سنگین یا بلند کردن بار.
- با استفاده از پد بهداشتی مقدار و رنگ و بوی ترشحات را هر چند ساعت بررسی کنید.
- برای درد از استامینوفن استفاده کنید و از دارو‌های ضدالتهاب قوی بدون مشورت پزشک پرهیز کنید.
- طی 4872 ساعت آزمایش بتا یا تماس با پزشک برای تعیین وضعیت بارداری و نیاز به سونوگرافی برنامه‌ریزی شود.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید (تعویض پد هر یک ساعت یا خون‌ریزی زیاد)
- تب یا ترشحات بدبو همراه درد لگن
- ضعف شدید، سرگیجه یا تپش قلب مداوم
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.