تنبلی چشم در کودک ۲ ساله؛ پچ و عینک جواب می‌دهد؟

سلام بچه من ۲سال وهشت ماهشه تازگی فهمیدم چشم چپش از ۱۰ـ۵هستش و چشم راست ۱۰/۱۰به متخصص هم بردمش خیلی ترسوندتم که خیلی دیدش کمه
هرروز چهار ساعت چشم سالم پچ میکنم باهاش بازی میکنم صبح تا شب هم عینک رو صورتشه همینطور ادامه بدیم آیا درست میشه خیلی استرس دارم
2 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً مشکل چشم پسر شما تنبلی چشم (آمبلیوپیا) ناشی از اختلاف شماره بین دو چشم است؛ در بیشتر موارد درمان با عینک مناسب و پچ منظم مؤثر است و جای نگرانی زیاد نیست.
راهکار‌های عملی:
- ادامه پچ طبق برنامه (مثلاً ۴ ساعت روزانه) با بازی‌هایی که چشم ضعیف را استفاده می‌کند.
- عینک را تمام مدت روشن کردن چشم‌ها بپوشد و شیشه‌ها تمیز و فریم مناسب باشد.
- مطمئن شدن از قرارگیری صحیح پچ و محافظت پوست اطراف چشم با تعویض مرتب پچ.
- پیگیری زمان‌بندی شده با پزشک هر ۴۸ هفته برای بررسی پیشرفت و تنظیم مدت پچ.
علائم هشدار:
- کاهش و اضح یا بدتر شدن دید در هر یک از چشم‌ها.
- درد شدید، قرمزی زیاد، ورم یا ترشح چشمی همراه تب.
- عدم بهبودی قابل‌ملاحظه طی چند هفته درمان یا ناتوانی کودک در تحمل عینک/پچ.
تخصص پیشنهادی: چشم‌پزشکی کودکان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.