سلام من ۲۹سالمه مجردم الان دوماه بع دلیل نامنظم بودن عادت ماهانه وخون ریزی شدیدبرام قرص سیبل تجویزکردن بعددوماه الان صورتم و پیشونیم لک شده من میوم دارم بع ابعاد۱۰۷*۸۵م.م دارم آیاقرص قط کنم یاادامه بدم بامصرف قرص سیبل هن عاوت ماهانه خون ریزکم شد ولی دردشدیددارم
1 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. لک صورت و پیشانی میتواند از عوارض قرصهای هورمونی مثل سیبل باشد و با آفتاب تشدید میشود، اما قطع یا ادامه دارو باید با نظر پزشک باشد چون برای خونریزی شدید و میوم بزرگ شما تجویز شده است. با توجه به میوم 107*85 میلیمتر و درد شدید، لازم است سریعتر توسط متخصص زنانبررسی شوید تا درباره ادامه دارو، درمان جایگزین یا اقدامات دیگر تصمیمگیری شود. تا زمان ویزیت، ضدآفتاب مناسب استفاده کنید و اگر خونریزی شدید، ضعف، سرگیجه یا درد غیرقابل تحمل دارید به اورژانسمراجعه کنید. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً این لکها مرتبط با تغییرات هورمونی ناشی از مصرف قرص یا ملاسما هورمونی هستند؛ در بیشتر موارد تهدیدکننده نیستند و با اصلاح دارو و مراقبت پوست قابل بهبودند. راهکارهای عملی: 1 بدون قطع ناگهانی، با پزشک تجویزکننده درباره ادامه یا تعویض دارو مشورت کنید. 2 محافظت آفتاب شدید: کرم ضدآفتاب SPF30+ روزانه هر دو ساعت تجدید و کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. 3 از محصولات ملایم روشنکننده (مثل ویتامین C یا آزلائیک اسید تحت نظر پزشک) و پرهیز از لایهبرداری شدید در خانه استفاده کنید. 4در صورت تداوم یا گسترش لک بعد ۶-۸ هفته، برای ارزیابی هورمونی و درمانهای تخصصی مراجعه کنید. علائم هشدار: 1 رشد سریع یا تغییر رنگ ناگهانی لک 2 خونریزی، زخم یا درد مداوم محل لک 3 تب یا علائم سیستمیک همراه تغییرات پوستی تخصص پیشنهادی: پوست
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.