تاخیر پریود بعد از قرص اورژانسی

سلام من ۱۸ اربیهشت رابطه بدون دخول داشتم قرص اورژانسی استفاده کردم بعد از ۱۴ روز ارمابش دادم منفی بود /دکتر رفتم بعد ۲۴ روز آزمایش نوشت بازم منفی بود/ ۱۶ خرداد با آمپول پروژسترون پریود شدم/ بازم ترسیدم رفتم ارمایش بعد ۴۶ روز آزمایش بتا تتیر دادم ۲ بود/بعد ۴۷ روز آزمایش خون دادم منفی بود ۰.۷ / بعد ۴۷ روز احتمال بارداری هست مثبت شه ؟
3 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً تاخیر قاعدگی شما ناشی از اختلال هورمونی پس از قرص اورژانسی یا تزریق پروژسترون است و در بیشتر موارد این نوسان موقتی است.
با توجه به چند آزمایش خون منفی و مقدار بتا بسیار پایین، احتمال بارداری کم است اما تشخیص قطعی نیاز به پیگیری دارد.
راهکار‌های عملی:
- نتایج تمام آزمایش‌ها را نگه دارید و به پزشک نشان دهید.
- اگر قاعدگی تا یک هفته دیگر برنگشت، یک آزمایش hCG خون تکرار کنید یا بر اساس نظر پزشک سونو انجام دهید.
- از روش پیشگیری مداوم استفاده کنید و برای برنامه‌ریزی مشورت کنید.
- استراحت، کاهش استرس و تغذیه مناسب را رعایت کنید.
علائم هشدار:
- درد شدید و مداوم یک‌طرفه شکم یا سرگیجه شدید.
- خونریزی خیلی زیاد یا تب همراه درد شکم.
- غش، تهوع شدید یا علائم نگران‌کننده جديد.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.