مدفوع سیاه و زرد بعد از خوردن غذا؛ علت احتمالی

سلام من میکروب معده و روده دارم و کم خونی شدید دیروز صبح چهار شیره و دیشب هم گیلاس و عدسی خوردم مدفوعم نرم بود با کمی تکه های سیاه یعنی مدفوع سیاه ممکنه از مصرف این مواد باشه؟ و اینکه زیر شکمم درد داره
8 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً رنگ یا قطعات سیاه مدفوع به‌دلیل غذاهای رنگ‌دهنده یا مکمل آهن است؛ در بیشتر موارد این موضوع بی‌ضرر است.
اما با توجه به کم‌خونی شدید و درد زیر شکم، احتمال خونریزی گوارشی نیز مطرح است و نیاز به بررسی دارد.
راهکارهای عملی:
- فهرست داروها و مکمل‌ها را بررسی کنید؛ اگر قرص آهن می‌خورید، سیاه شدن مدفوع شایع است.
- یک تا دو دفعه از مصرف گیلاس، چهارشیره و غذاهای رنگ‌دهنده خودداری کنید و تغییر رنگ را مشاهده کنید.
- مایعات کافی بنوشید و مدفوع را از نظر قیرى، بدبو یا خون‌آلود بودن کنترل کنید.
- در صورت تشدید درد یا تغییر واضح رنگ مدفوع به پزشک مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- مدفوع قیری رنگ چسبناک یا استفراغ خونی
- سرگیجه شدید، غش یا تنگی نفس
- درد شکم خیلی شدید یا تب بالای ناگهانی
تخصص پیشنهادی: گوارش

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص