سلام هفته ۱۷ بارداریم . تقریبا یکی دوهفته قبل تکه ای از کاندوم پاره شد و نمیدونستم که داخل واژنه بعد امروز دیدم در اومده سوزش و خارش نداشتم حدود یه ماه قبل هم قسمت سری کاندوم پاره شد الان نگرانم گیر کرده باشه و درنیومده باشه چون ندیدم خارج بشه ممکنه بره تو رحم گیر کنه چون فقط بخشی از کاندوم پاره شده بود ؟ نگرانم رفته باشه تو رحم ؟
7 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
با سلام و وقت بخیر، خیر دهانه رحم بسته است و داخل رحم نمی رود. در صورتی که شک به وجود جسم خارجی در واژن دارید توسط متخصص زنانمعاینه انجام بدهید.
احتمالاً تکهٔ پارهشده در کانال واژن مانده یا قبلاً خارج شده است؛ در بیشتر موارد اجسام کوچک نمیتوانند از دهانهٔ رحم عبور کنند و در بارداری دهانهٔ رحم معمولاً بستهتر است، پس نگران باشید اما آرام باشید. راهکارهای عملی: - دستها را خوب بشویید و با انگشت تمیز بهآرامی بخش قابلدسترس واژن را بررسی کنید. - اگر قطعه قابلدیدن یا لمس است با انگشت تمیز آن را بیرون بیاورید و محل را با آب بشویید. - از فرو بردن ابزار یا دوش واژینال و تلاش برای برداشتن عمیق خودداری کنید. - در صورت تردید یا عدم توانایی در خارجکردن، هرچه سریعتر به متخصص زنانمراجعه کنید. علائم هشدار: - خونریزی واژینال جدید یا شدید - تب یا درد شدید در ناحیه شکم/لگن - ترشح بدبو یا سوزش/خارش نوظهور تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.