۱۹ سالمه و ۷ ماه پیش عمل کیست مویی به روش بسته عمل کردم ولی هنوزم جای بخیه درد داره ولی ترشح نداره خونریزی هم نداره فقط درد داره هنگام نشستن و فشار وارد کردن آیا این طبیعیه؟ آیا عود کرده؟ چیکار کنم دیگه درد نداشته باشه؟ بخاطر کنکور مجبورم زیاد بشینم
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام هرچند به روش بسته عمل شدهاید ولی درد بعد از جراحی کاملا طبیعی است و از مسکنهایی مثل ژلوفن میتوانید استفاده کنید
احتمالاً درد شما مربوط به بافت اسکار یا تحریک عصبهای محل جراحی است و در بیشتر موارد به معنی عود کیست مویی نیست. نبود ترشح و خونریزی نشانه مثبتی است و جای امید دارد. راهکارهای عملی: - هر ۲۰–۳۰ دقیقه از حالت نشسته بلند شوید و چند قدم راه بروید تا فشار کاهش یابد. - از بالش حلقوی یا لایه نرم زیر نشیمن استفاده کنید تا تماس مستقیم محل بخیه کم شود. -کمپرس گرم۱۰–۱۵ دقیقه، ۲–۳ بار در روز برای شل کردن بافت و کاهش درد. -در صورت نیاز کوتاهمدت از مسکنهای بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوپروفن طبق دوز و دستور مصرف استفاده کنید. علائم هشدار: - تب بالای ۳۸ درجه (مراجعه فوری) - شروع ترشح چرکی یا خونریزی از محل بخیه (مراجعه فوری) - افزایش ناگهانی درد یا ایجاد برجستگی/قرمزی و تورم جدید (مراجعه فوری) تخصص پیشنهادی: جراحی عمومی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.