درد جای بخیه کیست مویی بعد از ۷ ماه

۱۹ سالمه و ۷ ماه پیش عمل کیست مویی به روش بسته عمل کردم ولی هنوزم جای بخیه درد داره ولی ترشح نداره خونریزی هم نداره فقط درد داره هنگام نشستن و فشار وارد کردن آیا این طبیعیه؟ آیا عود کرده؟
چیکار کنم دیگه درد نداشته باشه؟
بخاطر کنکور مجبورم زیاد بشینم
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
هرچند به روش بسته عمل شدهاید ولی درد بعد از جراحی کاملا طبیعی است و از مسکن‌هایی مثل ژلوفن می‌توانید استفاده کنید
0
سلام
بخاطر تحریک عصب‌های محل جراحی هست.
سعی کنید ممتد ننشینید.
از بالشتک‌های دوناتی هم میتونید استفاده کنید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً درد شما مربوط به بافت اسکار یا تحریک عصب‌های محل جراحی است و در بیشتر موارد به معنی عود کیست مویی نیست.
نبود ترشح و خونریزی نشانه مثبتی است و جای امید دارد.
راهکار‌های عملی:
- هر ۲۰۳۰ دقیقه از حالت نشسته بلند شوید و چند قدم راه بروید تا فشار کاهش یابد.
- از بالش حلقوی یا لایه نرم زیر نشیمن استفاده کنید تا تماس مستقیم محل بخیه کم شود.
- کمپرس گرم ۱۰۱۵ دقیقه، ۲۳ بار در روز برای شل کردن بافت و کاهش درد.
- در صورت نیاز کوتاه‌مدت از مسکن‌های بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوپروفن طبق دوز و دستور مصرف استفاده کنید.
علائم هشدار:
- تب بالای ۳۸ درجه (مراجعه فوری)
- شروع ترشح چرکی یا خونریزی از محل بخیه (مراجعه فوری)
- افزایش ناگهانی درد یا ایجاد برجستگی/قرمزی و تورم جدید (مراجعه فوری)
تخصص پیشنهادی: جراحی عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.