نزدیک به یک سال است ادرار فشار کم میشود سونو دادم همه چی طبیعی و نرمال بود مشکل از کجا میتونه باشه . الان دیگه خیلی کم فشار شده در روز ۳۰ بار بلکه بیشتر باید برم بشینم تمرکز کنم شاید کمی بیاد . البته حدس خودم چون رابطه بدون کاندوم انجام میدم . ممکنه برا اون باشه ؟ نابود شدم کمکم کنید
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
درود. ممکنه التهاب و بزرگی پروستات مطرح باشه. جهت معاینه و بررسی بیشتر به متخصص اورولوژی مراجعه بفرمائید.
احتمالاً دلیل علائم شما التهاب پروستات (پروستاتیت) یا در برخی موارد تنگی مجرای ادراری است. در بیشتر موارد سونوگرافی شکمی طبیعی باشد اما مشکلات عملکردی یا عفونتهای میکروبی نیاز به آزمایش و معاینه تخصصی دارند. ناراحتکننده است اما اغلب قابل بررسی و درمان است، آرام باشید. راهکارهای عملی: - تلاش برای خالی کردن کامل مثانه: بعد از اول ادرار چند دقیقه صبر، سپس دوباره تلاش به دفع (double voiding). - از محرکهای مثانه خودداری کنید: کافئین، الکل و نوشیدنیهای اسیدی را کاهش دهید. - دوش آب گرم یا قرار دادن کمپرس گرم روی ناحیه پایین شکم/پرینه برای کاهش اسپاسم و درد. - تا مشخص شدن علت از رابطه محافظت نشده خودداری کنید و در آینده از کاندوم استفاده کنید. علائم هشدار: - تب همراه با لرز یا درد شدید در کشاله ران/لگن. - خون و اضح در ادرار یا سوزش بسیار زیاد هنگام ادرار. - ناتوانی کامل در دفع ادرار یا درد شکم شدید (احتباس ادراری). تخصص پیشنهادی: اورولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.