خارش و جوش کف سر در شیمی‌درمانی

سه روزه خارش کف موی سر وجوش کف سر موهام رو با ماشین اصلاح زدم بخاطر شیمی درمانی
10 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت خارش و جوش کف سر شما در بیشتر موارد مربوط به التهاب ناشی از شیمی‌درمانی (درماتیت یا افزایش حساسیت پوست) یا احتمالاً فولیکولیت ثانویه به اصلاح با ماشین است.
نگرانی شدید کمتر است اما نیاز به مراقبت دارد.
راهکارهای عملی:
- سر را با آب ولرم و شامپوی ملایم بدون عطر هفته‌ای ۲–۳ بار بشویید و از شستشوی مکرر بپرهیزید.
- از خاراندن خودداری کنید؛ برای تسکین کمپرس سرد ۱۰–۱۵ دقیقه بگذارید و از مرطوب‌کننده‌های بدون عطر استفاده کنید.
- روی جوش‌ها از محلول ضدعفونی ملایم یا ژل آلوئه‌ورا بدون عطر روزی یک‌بار استفاده کنید و از محصولات الکلی یا عطری پرهیز کنید.
- در آینده از وسیله اصلاح تمیز یا یک‌بارمصرف استفاده کنید و از تراشیدن عمیق پوست خودداری کنید.
علائم هشدار:
- تب یا احساس بیماری عمومی
- قرمزی یا درد شدید و گسترش سریع قرمزی
- ترشح چرکی زیاد یا ورم موضعی که بدتر می‌شود
تخصص پیشنهادی: پوست و مو (درماتولوژی)

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.