لخته خون بعد از قطع قرص ضد بارداری

دختر مجرد هستم که دکتر واسه کیست تخمدان قرص ضد بارداری داد بعد از سه عدد خوردن سرگیجه سر درد بدنم کلا مریض شد قطع کردم الان بعد ۶روز لخته خون از بدنم میاد تازه هم پریود شده بودم؟
8 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
هر جای بسته قرص را قطع کنید دچار خونریزی میشوید بهتر بود با پزشک خودتان مشورت میکردید.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این لخته‌ها به‌خاطر تغییر هورمونی و خونریزی نامنظم پس از قطع ناگهانی قرص ضدبارداری یا خونریزی مرتبط با کیست تخمدان است.
در بیشتر موارد این وضعیت فوریتی تهدیدکننده ندارد اما نیاز به پایش و بررسی دارد؛ نگران نباشید.
راهکارهای عملی:
- استراحت کنید، مایعات کافی بنوشید و تعداد پدها یا دفعات خون‌ریزی در ساعت را ثبت کنید.
- در صورت درد از مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور دفترچه استفاده کنید.
- از تامپون و فعالیت شدید بدنی خودداری کنید و اگر ممکن است یک نمونه لخته را در ظرف تمیز نگه دارید تا هنگام مراجعه نشان دهید.
- مصرف مجدد یا شروع هر داروی جدید را بدون نظر پزشک انجام ندهید.
علائم هشدار:
- تعویض پد هر یک ساعت یا احساس ضعف شدید، سرگیجه یا غش؛
- تب بالا یا درد شدید شکمی/لگنی؛
- تنگی نفس، درد قفسه سینه، تورم یا درد یک‌طرفه پا، یا سردرد خیلی شدید ناگهانی.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص