زخم باز پس از آپاندکتومی و نخ جذبی مانده

از وقتی آپاندیس بنده را در آوردن و بخیه رو کشیدن شروع کرد به عفونت کردن و زخمم باز موند الان ۳ ماهه گذشته زخمم بازه و علتش نخ بخیه جذبیه که دکترم هرچی میگرده این نخ رو نمیتونه در بیاره و تو بدنم تازه مونده خشک نشده نخ بخیه با اینکه جذبی بوده جذب بدنم نشده خواهشا یه راهکار بدین از این وضعیت خلاص شم ۳ ماهه هر روز پانسمان میکنم اسیرم همش آب میاد از زخمم
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت بازماندن زخم وجود نخ بخیه جذب‌نشده و واکنش بدن یا عفونت مزمن و تشکیل سینوس است.
در بیشتر موارد این مشکل با بررسی و برداشت جسم خارجی یا درمان عفونت قابل‌اصلاح است؛ نگران نباشید.
راهکار‌های عملی:
- مراجعه به جراح برای معاینه و درخواست سونوگرافی یا تصویربرداری جهت یافتن نخ یا آبسه.
- از کندن یا دست‌کاری زخم خودداری کنید؛ پانسمان استریل روزی ۱۲ بار با سرم نمکی انجام دهید.
- کمپرس گرم ملایم ۱۰۱۵ دقیقه، ۲۳ بار در روز برای کمک به خروج ترشحات.
- درخواست کشت از ترشحات و شروع آنتی‌بیوتیک مناسب تنها با دستور پزشک در صورت نیاز.
علائم هشدار:
- تب بالای ۳۸ درجه یا لرز — مراجعه فوری.
- قرمزی، تورم یا درد در حال گسترش اطراف زخم — مراجعه فوری.
- افزایش ناگهانی ترشح چرکی با بوی بد یا خونریزی — مراجعه فوری.
تخصص پیشنهادی: جراحی عمومی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.