من سینه سمت چپم سوزش داره ونوک سینم دردمیکنه رفتم سونگرافی دادم کیست به قطر۴mmوکانون هیپواکوبه ابعاد۵*۱۰ درسمت چپ دیده شده قبلا کم بودولی حالازیادشده دکترازم تست پاپ اسمیرگرفت گفت برو۱۵ روزبعدبیاتاجوابش بیادسینتومعاینه کنم ایاربطی داره تست پاپ اسمیر به سینه ممنون میشم زودترجواب بدین
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
احتمالا سوزش و درد نوک پستان ناشی از کیست خوشخیم یا تغییرات هورمونی است. در بیشتر موارد این موارد خطرناک نیستند. تست پاپاسمیر مربوط به دهانه رحم است و ارتباطی با معاینه یا بیماری پستان ندارد، اما پیگیری سونوگرافی و معاینه بالینی مناسب است
احتمالاً سوزش و درد نوک پستان ناشی از کیست خوشخیم یا تغییرات هورمونی است. در بیشتر موارد این موارد خطرناک نیستند. تست پاپاسمیر مربوط به دهانه رحم است و ارتباطی با معاینه یا بیماری پستان ندارد، اما پیگیری سونوگرافی و معاینه بالینی مناسب است. راهکارهای عملی: -کمپرس گرم10–15 دقیقه، 2–3 بار در روز برای کاهش درد. - سینهبند حمایتی، پرهیز از تحریک یا فشردن نوک پستان. - مصرف مسکن ساده مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق راهنمایی دارویی. - ثبت تغییرات اندازه و درد و مراجعه جهت تکرار سونو یا معاینه بعد از دریافت جوابها. علائم هشدار: - افزایش سریع اندازه توده یا درد خیلی شدید. - ترشح خونی از نوک پستان. - قرمزی، ورم شدید، زخم یا تب. تخصص پیشنهادی: جراحی پستان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.