ارتباط تست پاپ اسمیر با درد و معاینه پستان؟

من سینه سمت چپم سوزش داره ونوک سینم دردمیکنه رفتم سونگرافی دادم کیست به قطر۴mmوکانون هیپواکوبه ابعاد۵*۱۰ درسمت چپ دیده شده قبلا کم بودولی حالازیادشده دکترازم تست پاپ اسمیرگرفت گفت برو۱۵ روزبعدبیاتاجوابش بیادسینتومعاینه کنم ایاربطی داره تست پاپ اسمیر به سینه ممنون میشم زودترجواب بدین
6 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
احتمالا سوزش و درد نوک پستان ناشی از کیست خوشخیم یا تغییرات هورمونی است.
در بیشتر موارد این موارد خطرناک نیستند.
تست پاپاسمیر مربوط به دهانه رحم است و ارتباطی با معاینه یا بیماری پستان ندارد، اما پیگیری سونوگرافی و معاینه بالینی مناسب است
0
وقت به خیر عزیزم نه تست پاپ اسمیر هیچ ارتباطی با شکایت مرتبط با سینتون نداره

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً سوزش و درد نوک پستان ناشی از کیست خوش‌خیم یا تغییرات هورمونی است.
در بیشتر موارد این موارد خطرناک نیستند.
تست پاپ‌اسمیر مربوط به دهانه رحم است و ارتباطی با معاینه یا بیماری پستان ندارد، اما پیگیری سونوگرافی و معاینه بالینی مناسب است.
راهکار‌های عملی:
- کمپرس گرم 1015 دقیقه، 23 بار در روز برای کاهش درد.
- سینه‌بند حمایتی، پرهیز از تحریک یا فشردن نوک پستان.
- مصرف مسکن ساده مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق راهنمایی دارویی.
- ثبت تغییرات اندازه و درد و مراجعه جهت تکرار سونو یا معاینه بعد از دریافت جواب‌ها.
علائم هشدار:
- افزایش سریع اندازه توده یا درد خیلی شدید.
- ترشح خونی از نوک پستان.
- قرمزی، ورم شدید، زخم یا تب.
تخصص پیشنهادی: جراحی پستان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.