من چند ماه پیش دندان شماره یک فک بالا را پرکردم از همون ابتدا درد داشتم با پزشک تماس گرفتم اما ایشون گفتن که عادی هست و به مرور بهتر خواهد شداما با گذشت زمان بهتر نشد و گاه به گاه درد های بدی رو تجربه میکنم .به پزشک دیگری مراجعه کردم معاینه کردن و عکس گرفتن اما گفتن دندان سالم هست .از طرفی باقی دندان ها هم سالم هست .دکتر متوجه علت درد نشد به همین خاطر خواستم نظر شما رو بدونم
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
احتمالا علت درد شما التهاب یا تحریک عصب دندان (پالپیت) پس از ترمیم یا حساسیت طولانیمدت ناشی از تغییر ارتفاع یا تماس ناصحیح پرکردگی است؛ در بیشتر موارد این مشکلات قابل درماناند و لازم استنگران نباشید
احتمالاً علت درد شما التهاب یا تحریک عصب دندان (پالپیت) پس از ترمیم یا حساسیت طولانیمدت ناشی از تغییر ارتفاع یا تماس ناصحیح پرکردگی است؛ در بیشتر موارد این مشکلات قابل درماناند و لازم استنگران نباشید. راهکارهای عملی: - از مسکنهای بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن طبق دستور مصرف برای تسکین استفاده کنید. - از جویدن با دندان دردناک خودداری و غذاهای نرم و دمای معتدل مصرف کنید. - آبنمک گرم غرغره و بهداشت دهان با نخ دندان را ادامه دهید. - اگر احساس میکنید پرکردگی بلند یا تماس نامناسب است، از جویدن با آن خودداری و برای تنظیم نزد دندانپزشکمراجعه کنید. علائم هشدار: - تب یا ورم صورت/گونه همراه درد. - درد خیلی شدید یا پیشرونده یا بیحسی لب/زبان. - خروج چرک، طعم یا بوی بد پایدار. تخصص پیشنهادی: متخصص درمان ریشه
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.