کندی رشد جنین در ۶ هفته؛ علت و راهکار

سلام من در حال حاضر باردار هستم ده وز. پیش سونو دادم جنین من ۶ هفته و یک روز بود و قلب داشت اما صدای قلبش و نتونستیم بشنویم دیروز. سونو رو تکرار کردم جنین من بعد ده روز. ۶ هفته و دو روز شده ضربان قلبش ۹۲ میخواستم بدونم علت این کندی رشد چیه ایا جنین میمونه یا از دست میره؟ ضمن اینکه بچه اول ای یو جی بود و بچه دومم سقط شد در ۱۹ هفته بخاطر نارسایی رحم.روز دوتا اسپرین میخورم الان
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
ممکن آست یک روند طبیعی باشد
سونوگرافی بعد یک هفته مجدد تکرار شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی یا تاریخ‌گذاری نادرست (جنین ممکن است کوچک‌تر از آنچه تصور می‌شود باشد) یا ضربان قلب کند که در برخی موارد نشان‌دهنده تهدید به سقط است؛ در بیشتر موارد هنوز تصمیم قطعی نیاز به پیگیری دارد، آرام باشید.
راهکار‌های عملی:
1 انجام سونوگرافی واژینال تکراری طی ۷۱۰ روز برای بررسی رشد کرانیو–کاکس (CRL) و ضربان قلب؛
2 اندازه‌گیری سریالی بتا-هورمون بارداری (hCG) در فواصل 4872 ساعت اگر پزشک توصیه کند؛
3 استراحت نسبی، پرهیز از فعالیت‌های سنگین و کاهش استرس؛
4 با پزشک خود درباره دوز آسپرین صحبت کنید (آسپرین کم‌دوز معمولاً مشکل‌ساز نیست اما دوز و نیاز به ادامه باید تایید شود).
علائم هشدار:
1 خونریزی واژینال شدید یا بیرون آمدن بافت؛
2 درد شکم یا گرفتگی شدید؛
3 تب بالا، غش یا سرگیجه شدید.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.