شربت راسیپ و پرکاری تیروئید؛ آیا چاق می‌شوم؟

خسته نباشید ۱۷ سالمه بشدت لاغرم و پرکاری تیروئید دارم برای چاقی دنبال داروبودم شربت راسیپ رو معرفی کردن خاستم بدونم آیا با وجود تیروئید پرکار اون شربت اثر میزاره چاق میشم یا نع
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً کاهش وزن شما در بیشتر موارد ناشی از پرکاری تیروئید و/یا دریافت کالری ناکافی است.
شربت راسیپ به‌عنوان مکمل کالری ممکن است کمی کمک کند اما به‌تن‌هایی برای جبران اثر پرکاری تیروئید کافی نیست؛ با درمان تیروئید و برنامه تغذیه مناسب می‌توان وزن را بهتر برگرداند، جای نگرانی نیست.
راهکار‌های عملی:
- مراجعه به متخصص غدد برای اندازه‌گیری TSH و T4 و تنظیم درمان دارویی.
- افزایش کالری سالم: و عده‌های کوچک و مکرر، شیک‌های شیر یا پروتئین، آجیل و روغن‌های سالم در غذا.
- از مصرف خودسرانه هورمون تیروئید یا مکمل‌های محرک اجتناب کنید.
- با کارشناس تغذیه مشورت کنید و در صورت نیاز مکمل پروتئینی را فقط با تجویز پزشک استفاده کنید.
علائم هشدار:
- تپش قلب شدید، درد قفسه‌سینه یا نفس‌تنگی
- سرگیجه شدید، غش یا ضعف ناگهانی
- تب بالا، تعریق شدید یا گیجی و هذیان
تخصص پیشنهادی: غدد (اندوکرینولوژی)

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.