خونریزی بعد از قطع قرص LD — چه کنم؟

سلام من ۲۸ مهر آخرهای عادت ماهیانم بود ۵ روزم بود قرص ال دی خوردم ۳ تا دیگه نخوردم، امروز ۴ ابان دوباره عادت ماهیانه شدم باید چیکار کنم دوباره قرص بخورم یا نه ممنونم پاسخ بدید ؟
4 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
خیر نباید مصرف کنید بالای چهل ممنوع است علت خون ریزی هم مصرف نامنظم قرص است

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خونریزی فعلی شما به‌خاطر قطع ناگهانی یا مصرف نامنظم قرص ال‌دی است.
در بیشتر موارد این لکه‌بینی یا خون‌ریزی قاعدگی موقتی است و نیاز به نگرانی شدید ندارد.
راهکارهای عملی:
- قرص‌ها را طبق دفترچه یا دستور دارویی ادامه دهید؛ قطع یا فراموشی می‌تواند باعث خونریزی شود.
- اگر رابطه جنسی بدون محافظت داشتید، همین الآن یا چند روز بعد تست بارداری انجام دهید و برای راهنمایی با داروساز یا پزشک مشورت کنید.
- مقدار و مدت خونریزی و درد را ثبت کنید؛ برای درد از مسکن‌های معمولی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید.
- در صورت شک درباره نحوه مصرف یا تداوم خونریزی بیش از یک سیکل، به پزشک مراجعه کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی بسیار شدید (تعویض پد/نوار کمتر از
۱-۲ ساعت یا لخته‌های بزرگ)
- درد شدید شکم یا لگن همراه با تب یا ترشح بدبو از واژن
- سرگیجه شدید، غش یا تنگی نفس
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص