من ریسپریدون ۱ میلی گرم مصرف میکنم با خوردنش پریودیم به هم میخورده ولی هنوز ترشح شیر از سینم نیومده دکترم گفت اگه پریودیت به هم خورد منع مصرف نداره میخواستم بدونم اگه باعث ترشح شیر شد هم منع مصرف داره یا نه؟
8 آبان 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام خیر منعی ندارد برای تنظیم پرید و دریافت درمان مراجعه کنید.
احتمالاً ترشح شیر از سینه بهعلت افزایش هورمون پرولاکتین ناشی از ریسپریدون است؛ در بیشتر موارد این عارضه مانع مطلق ادامه درمان نیست اما نیاز به بررسی دارد و نگرانکنندهست. ممکن است علت دیگری مثل بارداری یا اختلال تیروئید هم مطرح باشد. راهکارهای عملی: - از قطع یا کم کردن خودسرانه دارو خودداری کنید. - با پزشک معالج تماس بگیرید و درخواست اندازهگیری سطح پرولاکتین و آزمایش بارداری و تیروئید کنید. - از فشار دادن یا ماساژ سینه خودداری کنید و برای کاهش ناراحتی از لباسزیر مناسب استفاده کنید. - فهرستی از زمان شروع دارو، دوز و علائم خود تهیه کنید و به پزشک ارائه دهید. علائم هشدار: - ترشح خونی یا درد و قرمزی شدید در پستان - سردرد بسیار شدید یا اختلال دید (ممکن است نشانه توده هیپوفیز باشد) - ضعف ناگهانی، غش یا تپش قلب شدید تخصص پیشنهادی: روانپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.