سلام من چند سال هست که نسبت به بعضی صداها شدیدا واکنش نشان داده و خشمگین میشوم هر دارویی هم مصرف کردم اثری نداشته به روانشناس های بالینی زیادی هم رفتم ولی بی فایده بود.ایا تجویز داروی مناسب برای این مشکل من هنوز توسط روانپزشکان تشخیص داده نشده؟
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. دوست عزیز؛ درمان اصلی معمولا فقط با دارو نیست و دارو به تنهایی تاثیر بسیار محدودی دارد. درمان اصلی، روان درمانی تخصصی بویژه درمان شناختی _رفتاری با. CBT است، زیرا تین درمان به شناسایی و اصلاح الگوهای مغزی و هیجانی مرتبط با صداها، کاهش شدت واکنشهای خشم و یادگیری راهکارهای مؤثر برای مدیریت علائم، به شما کمک می کند. اگر تاکنون نتیجه نگرفته اید، بهتر است با روانشناسی که در درمان این اختلال تجربه دارد درمان را ادامه دهید.
احتمالاً مشکل شما میسوفونیا (حساسیت شدید به صدا) یا حساسیت صوتی مرتبط با اضطراب است. در بیشتر موارد دارودرمانی تنها کافی نیست و ترکیبی از ارزیابی تخصصی، درمان رفتاری و تغییرات محیطی میتواند وضعیت را بهتر کند؛ نگران نباشید اما نیاز به پیگیری دقیق دارد. راهکارهای عملی: - از هدفون نویزگیر یا صداهای پسزمینه ملایم (صدای سفید یا موسیقی آرام) هنگام مواجهه استفاده کنید. -تمرین تنفس دیافراگمی و آرامسازی روزانه برای کاهش تحریکپذیری انجام دهید. - مواجهه تدریجی: با صدای کم و مدت کوتاه شروع کرده و تحمل را کمکم افزایش دهید. - محرکها و شدت واکنش را ثبت کنید تا در جلسه بررسی بالینی دقیقتر تصمیمگیری شود. علائم هشدار: - افکار یا برنامهریزی برای آسیب به خود یا دیگران. - ناتوانی شدید در انجام کار روزانه یا مراقبت از خود. - پرخاشگری کنترلنشده یا رفتار خطرناک بهخاطر صدا. تخصص پیشنهادی: روانپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.