با سلام هفته پیش چشم چپم گلمژه و التهاب داشت، ۲ روز باکتی ماید ۲۰ مصرف کردم علایم التهاب رفع شد، بعد از دو سه روز مجدد عود کرد، الان سه روزه مجدد دارم باکتی ماید مصرف می کنم اما پلکم بشدت ورم کرده و قرمز شده و ورمش داره بیشتر میشه، چیکار کنم؟ ممنون
7 فروردین 1405
پاسخ پزشکان
2
سلام باکتی ماید تاثیر چندانی در درمان گل مژه ندارد، اصلیترین درمان در این مرحله استفاده از کمپرس گرم و سپس ماساژ می باشد. پنبه توپی را در آب داغ گذاشته و سپس با دمای بالای قابل تحمل روی موضع گل مژه بگذارید، ده دقیقه به همین روش گرما را به پلک برسانید سپس ناحیه را ماساژ دهید. شبها با شامپوی مخصوص پلک یا شامپوبچه مژهها و پلکها را بشویید.
احتمالاً این وضعیت تکرار گلمژه است یا در برخی موارد پیشرفت به عفونت پوست پلک (سلولیت) رخ داده؛ نگرانکننده ولی قابلپیگیری است و نیاز به ارزیابی سریع دارد. راهکارهای عملی: -کمپرس گرم و مرطوب ۱۰–۱۵ دقیقه، هر ۳–۴ ساعت، برای کمک به تخلیه و کاهش ورم. - از ماساژ یا فشار دادن پلک و تخلیه خودسرانهخودداری کنید. - اگر داروی موضعی تجویزی دارید طبق دستور ادامه دهید؛ در صورت تداوم یا تشدید، نیاز به بررسی برای آنتیبیوتیک خوراکی است. - مسکن معمولی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن برای درد و التهاب کوتاهمدت مفید است (مقادیر روی بسته را رعایت کنید). علائم هشدار: - تب یا احساس بیماری عمومی همراه با افزایش قرمزی و ورم. - کاهش دید یا درد شدید با حرکت چشم. - سرخی و ورم سریعاً گسترشیابنده یا ترشح چرکی فراوان. تخصص پیشنهادی: چشمپزشکی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.