ترشحات پنیری بعد از چرک‌خشک‌کن؛ علت و راهکار

من رفتم تحد درمان دکتر بهم قرص واژینال و کلی چرک خشک کن داد به صورت مرتب استفاده کردم بعد از مصرف قرص چرک خشک کن برای عفونت واژن ترشحات پنیری بیشتر ازم خارج میشن به صورت گوله و خیلیییی زیاد
3 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
بخاطر اینکه ترشحاتتون قارچی بوده و انتی بیوتیک بدترش میکنه
0
حتما باید درمان درست بگیرید درمان عفونت قارچی چیزه دیگه یه عزیزم

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً افزایش ترشحات پنیری به‌خاطر عفونت قارچی (کاندیدا) یا تغییر تعادل میکروبی واژن پس از مصرف مکرر محلول‌های چرک‌خشک‌کن است.
در بیشتر موارد خطر فوری ندارد ولی نیاز به بازبینی درمان دارد؛ نگران نباشید اما پیگیری لازم است.
راهکار‌های عملی:
- تا زمان ویزیت، مصرف محلول‌های چرک‌خشک‌کن موضعی را قطع کنید و مصرف داروی واژینالی را طبق دستور پزشک درباره ادامه یا توقف بازبینی کنید.
- لباس زیر نخی بپوشید، از تامپون و لباس زیر تنگ پرهیز کنید و ناحیه را با آب گرم فقط بشویید؛ از صابون معطر و دوش واژینال خودداری کنید.
- محیط را خشک نگه دارید؛ از شنا یا و ان داغ تا زمان بهبودی پرهیز کنید.
علائم هشدار:
- تب یا درد شدید در پایین شکم/لگن
- خونریزی غیرمعمول یا درد شدید هنگام رابطه
- ترشح با بوی خیلی بد یا رنگ سبز/زرد با افزایش سریع مقدار
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.