وجود دندان شیری در ۱۹ سالگی — علت و اقدام

۱۹ سالمه و هنوز ۵ تا یا بیشتر از دندون هامو ننداختم دلیلش چی متونه باشه ؟؟
ایا مشکلی پیش میاد که هنوز ۵ نا دندان شیری دارم ؟
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
مشکلی پیش نمی‌اد ولی نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
چون با ازدست دادن دندان‌های شیری در این سن، دندان‌های دائمی شما رشد نمی‌کنن.
باید عکس بگیرید ببینن دندان‌های دائم شما اصلا رشد نکردن یا کج در لثه رشد کردن

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً دلیلش در بیشتر موارد یا نبودن دندان دائمی جانشین (آژنزی) است و یا دندان دائمی زیر آن نهفته و بیرون نیامده.
جای نگرانی شدید معمولاً نیست؛ بررسی با رادیوگرافی و معاینه دندانپزشکی برای تشخیص و برنامه‌ریزی درمان لازم است.
راهکار‌های عملی:
- هر چه سریع‌تر به دندانپزشک مراجعه و رادیوگرافی پانورامیک یا رادیوگرافی فک بگیرید تا وضعیت دندان‌های دائمی مشخص شود.
- از کندن یا بیرون کشیدن خودسرانه دندان شیری خودداری کنید؛ تا زمان تصمیم درمانی آن را سالم نگه دارید.
- بهداشت دهان را دقیق رعایت کنید: مسواک مرتب، نخ دندان و شوینده دهان در صورت نیاز.
- در صورت تأیید نبود دندان دائمی، درمان‌هایی مثل حفظ دندان شیری، ارتودنسی یا جایگزینی بعد از بررسی متخصص پیشنهاد می‌شود.
علائم هشدار:
- درد شدید یا تورم همراه با چرک یا بدبوئی اطراف دندان.
- تب یا تورم گسترده صورت یا گردن.
- خونریزی کنترل‌نشده یا لق شدن شدید دندان که خوردن یا صحبت را مختل کند.
تخصص پیشنهادی: متخصص ارتودنسی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.