عرض سلام و خسته نباشید / برای معاینهواریکوسل ، آیا حتما نیازی به آزمایش اسپرم هست و یا فقط با سونوگرافی و معاینه کامل میشه کار رو انجام داد !؟ / ممنونم از پاسخ گویی.
15 اردیبهشت 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام واریکوسل با معاینه تشخیص دادن میشه و برای اطمینان سونوگرافی هم درخواست میشه، اما اگر نیاز به جراحی باشه بهتر هستقبل از عملآزمایش اسپرم انجام بشه تا شرایط قبل از عمل ثبت شده و برای پیگیری پاسخ به جراحی قابل استناد باشه.
سلام واریکوسل با معاینه تشخیص دادن میشه و برای اطمینان سونوگرافی هم درخواست میشه، اما اگر نیاز به جراحی باشه بهتر هستقبل از عملآزمایش اسپرم انجام بشه تا شرایط قبل از عمل ثبت شده و برای پیگیری پاسخ به جراحی قابل استناد باشه.
سلام واریکوسل با معاینه تشخیص دادن میشه و برای اطمینان سونوگرافی هم درخواست میشه، اما اگر نیاز به جراحی باشه بهتر هستقبل از عملآزمایش اسپرم انجام بشه تا شرایط قبل از عمل ثبت شده و برای پیگیری پاسخ به جراحی قابل استناد باشه.
احتمالاً علت اتساع واریسی وریدهای بیضه (واریکوسل) است. در بیشتر موارد معاینه بالینی و سونوگرافیداپلر تشخیص و درجه بیماری را مشخص میکند و لازم نیست همیشه آزمایش اسپرم انجام شود. آرام باشید؛ تصمیم درباره آزمایش بر اساس علائم و هدف از بررسی (مثلاً ارزیابی باروری) گرفته میشود. راهکارهای عملی: - ابتدا معاینه فیزیکی و سونوگرافیداپلر انجام شود تا وجود و شدت واریکوسل مشخص گردد. - اگر قصد باروری دارید یا سابقه ناباروری وجود دارد، آزمایش اسپرم درخواست شود. - در صورت درد یا سنگینی، استراحت، کمپرس سرد موضعی و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی موقت کمککنندهاند. - اندازهگیری مرتب اندازه بیضه و پیگیری تغییرات توسط پزشک. علائم هشدار: - درد شدید ناگهانی یا افزایش قابل توجه درد - تورم، قرمزی یا حساسیت شدید محل - کاهش سریع اندازه بیضه یا تب همراه با علائم عفونت تخصص پیشنهادی: اورولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.