سلام دخترم ۵ سالشه و ۶ عدد قرص مونته لوکاست ۱۰ خورده. ستبقه آسم و آلرژی داره. راهنماییم کنید ضررش چقد هست
20 شهریور 1405
پاسخ پزشکان
خلاصه پاسخ پزشکبازبینیشده توسط پزشک تأییدشده
با توجه به مصرف 6 قرص مونتهلوکاست توسط کودک 5 ساله، فورا با اورژانس (115) یا مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید. این دوز میتواند خطرناک باشد و نیاز به بررسی فوری پزشکی دارد.
با توجه به مصرف 6 قرص مونتهلوکاست توسط کودک 5 ساله، فورا با اورژانس (115) یا مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید. این دوز میتواند خطرناک باشد و نیاز به بررسی فوری پزشکی دارد.
احتمالاً مصرف یکباره شش قرص ۱۰ میلیگرمی مونتهلوکاست در کودک پنجساله در بیشتر موارد باعث علائم خفیف تا متوسط میشود؛ شایعترین موارد شامل دلدرد، تهوع، استفراغ، خوابآلودگی یا بیقراری عصبی هستند. نگرانی شدید نادر است اما نیاز به ارزیابی فوری دارد. راهکارهای عملی: -فوراً با اورژانس یا مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید و مقدار و زمان بلع را گزارش کنید. - تا دریافت دستور صریح، به کودک دارو یا خوراکی جدید ندهید و مانع از استفراغ عمدی شوید. - کودک را نزدیک نگه دارید و علائم تنفسی، تهوع مکرر، تغییر هوشیاری یا تشنج را مرتب بررسی کنید. - در تماس با مرکز درمانی، بسته دارویی و برچسب قرصها را همراه داشته باشید و در صورت درخواست، کودک را سریعاً به مرکز درمانی ببرید. علائم هشدار: - تنگی نفس یا تنفس خیلی سریع یا کمعمق - خوابآلودگی شدید یا کاهش پاسخ به محرکها - تشنج، هذیان یا رفتار بسیار آشفته تخصص پیشنهادی: اورژانس کودکان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.
تن و روان از هم جدا نیستند
رایگان · بدون ثبتنام
خواب، گوارش، سردرد و حتی شدتِ درد از حالِ روانیمان اثر میگیرند — شناختن خود، بخشی از مراقبت از بدن است.