خونریزی هنگام مصرف مجسترول ۴۰ — چه‌کار شود؟

من ماه پیش با تاخیر ۱۲ روزه پریود شدم و ۱۷ روز خونریزی داشتم رفتم متخصص زنان برام قرص مجسترول ۴۰ شروع کرد و الان یک هفته هست که میخورم روزی یک عدد ولی متاسفانه امشب یه مقدار خونریزی پیدا کردم زیاد نیست ولی خیلی نگرانم چیکار کنم؟
5 آبان 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام
سونوگرافی صحامت اندومتر چند بوده است؟اگر لکه بینی است موردی ندارد ادامه بدید

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این خونریزی، اثر جانبی شایع مجسترول یا ناشی از تنظیم هورمونی پس از پریود نامنظم است.
در بیشتر موارد سبک و گذراست و نیاز به اقدام اورژانسی ندارد؛ نگران نباشید ولی لازم است پیگیری شود.
راهکارهای عملی:
- ادامه مصرف مجسترول طبق نسخه پزشک و بدون قطع ناگهانی.
- استراحت، استفاده از پد بهداشتی و ثبت زمان، مقدار و رنگ خونریزی.
- نوشیدن مایعات و خودداری از فعالیت جسمی سنگین تا بهبود.
- دوری از داروهای ضدالتهاب قوی بدون نظر پزشک و در صورت درد از مسکن ساده مانند پاراستامول طبق دستور استفاده کنید.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید که پد را هر یک ساعت پر می‌کند یا لخته‌های خیلی بزرگ.
- ضعف شدید، سرگیجه یا نزدیک به غش شدن.
- تب بالا یا درد شدید زیر شکم.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص