نحوه مصرف قرص سیبل و علت لکه‌بینی

من قرص های فعال بسته اول قرص سیبل رو برای تنبلی تخمدان مصرف کردم. باید پریود میشدم این چن روزه ولی لکه بینی دارم فقط ، طبیعیه؟؟
7 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً لکه‌بینی و تأخیر قاعدگی به‌خاطر تغییرات هورمونی هنگام شروع قرص سیبل است و در بیشتر موارد نگران‌کننده نیست؛ آرام باشید.
راهکارهای عملی:
- ادامه مصرف دارو دقیقاً طبق دستور پزشک یا دفترچه دارویی.
- خونریزی، رنگ و مدت لکه‌بینی را یادداشت کنید تا الگو روشن شود.
- در صورت وجود رابطه محافظت‌نشده، تست بارداری خانگی را یک هفته پس از تاخیر انجام دهید.
- اگر بسته دارویی کامل نشده یا تردید دارید، با داروساز یا پزشک مطلع تماس بگیرید.
علائم هشدار:
- خونریزی شدید همراه سرگیجه یا ضعف قابل توجه.
- درد شدید شکمی یا تب جدید.
- تست بارداری مثبت یا قطع طولانی قاعدگی بیش از سه هفته.
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص