سلام .چند سال که درد کف پا و سوزش و خارش دارم و روز کمی درد دارم .شب موقع خواب میگیره و تا صبح نمیخوابم.قند و چربی دارم ولی خیلی خفیفه و اینکه دارو هم استفاده میکنم نمیافته.مسکن تاثیری نداره .تنگی کانال نخاعی دارم ولی کمرم درد نمیکنه .عصب پا رو گفتن سالمه، هر چقدر راه برم درد ندارم .نمیدونم کجا باید برم تا علت مشخص بشه ، به چه متخصصی مراجعه کنم
13 خرداد 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر تنگی کانال نخاعب باعث ایجاد درد، گزگز، گرفتگی عضلات در پاها می شود جهت بررسی علت نوروپاتی به متخصص طب فیزیکیمراجعه کنید
احتمالاً علت اصلی مشکل شما نوروپاتی محیطی است (در افراد با قند یا اختلالات متابولیک شایع است) یا کمتر احتمال دارد فشردگی عصبی محلی مثل سندرم تونل تارسال باشد. در بیشتر موارد این وضعیت خطرناک نیست اما نیاز به بررسی دارد. «راهکارهای عملی: -» پوشیدن جوراب نخی و گرم در شب و استفاده از تشک یا پتو برای کاهش تحریک. - انجام کشش ملایم کف پا و تمرینات پا قبل از خواب و پیادهروی سبک در روز. - کنترل بهتر قند و چربی طبق برنامه درمانی و کاهش مصرف الکل. - استفاده از کرمهای موضعی ضد درد یا پمادهای آرامبخش (غیرنسخهای) و مشورت با پزشک برای داروی عصبی اگر نیاز باشد. «علائم هشدار: -» ضعف ناگهانی یا مشکل در راه رفتن. - بیحسی کامل یا زخم/تغییر رنگ پوست در پا. - درد بسیار شدید که با روشهای ساده تسکین نمییابد. «تخصص پیشنهادی:» نورولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.