سلام وقت بخیر من آزمایش هورمونی دادم تستسترون و آندروژن بالا بود و دکتر گفت هورمون مردانه کمی بالاست و ۷ بسته قرص دزولست دادن،من مشکل پرمویی هم دارم و ۵ جلسه لیزر رفتم اصلا فایده ای نداشت الان با مصرف این قرص آیا مشکل پرمویی من هم برطرف میشه؟ چند درصد خوب میشه با مصرف این قرص؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام. دزولست در بعضی خانمها با کاهش هورمونهای مردانه میتواند به کم شدن پرمویی کمک کند، اما اثر آن تدریجی است و معمولا برای دیدن نتیجه باید چند ماه صبر کرد. این دارو بیشتر جلوی رشد موهای جدید را میگیرد و موهای فعلی معمولا کامل از بین نمیروند، بنابراینلیزر هم ممکن است بعد از کنترل هورمونی بهتر جواب بدهد. میزان پاسخ از فردی به فرد دیگر فرق میکند و به علت زمینهای مثل تنبلی تخمدان هم بستگی دارد. برای تصمیمگیری نهایی حتماویزیت حضوری لازم است.
احتمالاً پرمویی شما ناشی از افزایش هورمونهای مردانه (آندروژن) است؛ در بیشتر موارد کاهش سطح آندروژن با دارو میتواند رشد مو را کند کند اما اثر کامل معمولاً چند هفته تا چند ماه طول میکشد و تضمینی برای حذف کامل موها نیست. آرام باشید؛ لازم است روند را با پزشک پیگیری کنید. راهکارهای عملی: - دارو را دقیقاً طبق دستور پزشک و در ساعات معین ادامه دهید. - بعد از ۳–۴ ماه آزمایش هورمونی تکرار کنید تا پاسخ دارو مشخص شود. - برای کنترل فوری از روشهای موقت (آرایش، کرم موبر یا و کس) استفاده کنید. - درباره ادامه یا تنظیم جلسات لیزر با پزشک یا مرکز لیزر پس از بهبود هورمونی تصمیم بگیرید. علائم هشدار: - تنگی نفس یا درد قفسه سینه - زردی پوست یا چشمها (نشانه مشکلات کبدی) - خونریزی شدید یا درد شکمی غیرطبیعی تخصص پیشنهادی: متخصص غدد
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.