من ۱۵ سالمه و دوست دارم باردارشم عیبی نداره توی این سن باردار شم؟؟
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
وقت به خیر عزیزم بارداری زیر سن هجده سال جز بارداریهای پر خطر و سن کمترو مساوی پونزده سال بسیار پر خطر طبقه بندی میشه و شما و جنینتون رو در معرض خطرات بسیاری قرار میده.
احتمالاً باردار شدن در 15 سالگی برای سلامت جسمی تو و رشد جنین مناسب نیست و در بیشتر موارد میتواند خطرات پزشکی و اختلال در تحصیل و آینده اجتماعی ایجاد کند. آرام باش؛ حمایت و مشاوره تخصصی در دسترس است. راهکارهای عملی: -هرچه سریعتر به مرکز بهداشت یا کلینیک سلامت نوجوانان برای تست بارداری و مشاوره مراجعه کن. - اگر اخیراً رابطه محافظتنشده داشتی، فوراً از خدمات پیشگیری اورژانسی (مشاوره و امکان قرص اورژانسی) استفاده کن. - برای پیشگیری از عوارض و در صورت احتمال بارداری، مصرف اسید فولیک را شروع کن و هرچه زودتر تحت مراقبت پزشکی قرار بگیر. - درباره تحصیل و حمایت خانوادگی با یک فرد مورداعتماد یا مشاور صحبت کن تا برنامه جایگزین و حمایتی داشته باشی. علائم هشدار: - خونریزی واژینال شدید یا درد شکم خیلی شدید - غش، ضعف بسیار زیاد، تنگی نفس یا درد قفسه سینه - تب بالا یا ترشح بدبو/درد مجاری ادراری تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.