سلام وقت بخیر من بعد از جزاحی بینی دکتر بهم گفت که باید داروی کلیندامایسین تهیه کنم بعد از دو کپسول استفاده کردن صوزتم شروع به ورم کردن کرده مشکل از قرصه؟
4 آبان 1405
پاسخ پزشکان
خلاصه پاسخ پزشکبازبینیشده توسط پزشک تأییدشده
سلام وقت بخیر اگر بعد از استفاده از آنتی بیوتیک این علایم رو پیدا کردید و قبلا سابقه نداشتید به احتمال قوی حساسیت و آلرژی به داروی مورد نظر داشتید در صورت شدید بودن باید قطع کنید و آنتی بیوتیک جایگزین استفاده کنید اما در صورت خفیف بودن و قابل تحمل بودن میتوانید موقتا از آنتی هیست…
سلام وقت بخیر اگر بعد از استفاده از آنتی بیوتیک این علایم رو پیدا کردید و قبلا سابقه نداشتید به احتمال قوی حساسیت و آلرژی به داروی مورد نظر داشتید در صورت شدید بودن باید قطع کنید و آنتی بیوتیک جایگزین استفاده کنید اما در صورت خفیف بودن و قابل تحمل بودن میتوانید موقتا از آنتی هیستامین استفاده کنید
احتمالاً ورم صورت بعد از مصرف کلیندامایسین ناشی از واکنش آلرژیک (مثل آنژیوادما یا کهیر) است و در بیشتر موارد با قطع دارو و اقدامات فوری کنترل میشود؛ کمتر ممکن است ورم به التهاب یا ادم پس از جراحی مربوط باشد. آرام باشید اما این علامت را جدی بگیرید. راهکارهای عملی: - مصرف داروی کلیندامایسین را فوراً قطع کنید. - یک آنتیهیستامین خوراکی غیرنسخهای (مثل سیتریزین یا لوراتادین) طبق دوز معمول مصرف کنید. - کمپرس خنک روی نواحی متورم بگذارید و سر را بالاتر نگه دارید. - در صورت تشدید سریع یا هر علامت تهدیدکننده به اورژانسمراجعه کنید یا با مرکز درمانی تماس بگیرید. علائم هشدار: - تنگی نفس، خسخس یا صدای خشن در گلو. - تورم سریع و گسترشیابنده صورت، لبها یا حلق. - سرگیجه شدید، غش یا علائم افت فشار خون. تخصص پیشنهادی: آلرژی و ایمونولوژی
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخدهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.
تن و روان از هم جدا نیستند
رایگان · بدون ثبتنام
خواب، گوارش، سردرد و حتی شدتِ درد از حالِ روانیمان اثر میگیرند — شناختن خود، بخشی از مراقبت از بدن است.