سلام وقت بخیر دخترم دو سالشهچند روز پیش یکم ب خودش دست میزد انگار خارش داشت براش پماد دیپروکل زدم و خوب شد امروز این رو دیدم وسط پاش نمیدونم قبلا بوده یا من دقت نکردم.مشکلی هست؟؟؟
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام بهتره توسط متخصص اطفالمعاینه بشن. لطفا دستکاری نکنید.
احتمالاً این یک زائده پوستیخوشخیم مثل گوشت اضافه یا ضایعه ویروسی ملایم (مولوسکوم) است. در بیشتر موارد اینها بیضررند و با مراقبت ساده ثابت میمانند؛ فعلاً لازم نیست نگران باشید. راهکارهای عملی: - محل را روزی یک تا دو بار با آب و صابون ملایم بشویید و خشک نگه دارید. - از خاراندن، کندن یا فشار دادن زائده جداً خودداری کنید؛ ناخن کودک را کوتاه نگه دارید. -پماد استروئیدی بیشتری مصرف نکنید مگر پزشک تجویز کند. - روزانه از نظر اندازه، رنگ و ترشح عکس بگیرید و تغییرات را دنبال کنید. علائم هشدار: - درد شدید، قرمزی زیاد یا ترشح چرکی از محل - تب یا حال عمومی بد شدن کودک - رشد سریع، خونریزی یا تغییر رنگ غیرطبیعی تخصص پیشنهادی: پوست
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.