دختر هفت ماهه و نیمه دارم فقط رو زمین غلت میزنم برمیگرده هردو دنده با پاهاش و دستاش بازی میکنه ولی زیاد رو پاهاش وای نمیسه بعد دستش تو دهن میکنه اشیا هم بگیری طرفش میگیره ولی خیلی علاقه بهشون نشون نمیده بدون کمک هم نمیتونه بشینه
6 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
احتمالا موضوع دو علت دارد: در بیشتر موارد تفاوت طبیعی زمانی در کسب مهارت نشستن است و ممکن است کودک کمی دیرتر بنشینند؛ احتمال دوم کاهش تون عضلانی (هیپوتونی) یا تاخیر خفیف حرکتی است
احتمالاً موضوع دو علت دارد: در بیشتر موارد تفاوت طبیعی زمانی در کسب مهارت نشستن است و ممکن است کودک کمی دیرتر بنشینند؛ احتمال دوم کاهش تون عضلانی (هیپوتونی) یا تاخیر خفیف حرکتی است. نگران نباشید اما پیگیری مناسب است. راهکارهای عملی: 1 قرار دادن کودک روی شکم چند بار در روز مجموع 10–15 دقیقه برای تقویت گردن و تنه. 2 نشستن حمایتی: قرار دادن بالش اطراف کودک و تشویق به گرفتن اسباببازی جلوی او تا برای رسیدن تنه را تنظیم کند. 3 بازیهای تعادلی کوتاه: با اسباببازی کمی جلو بردن کودک را به چرخش و تعادل ترغیب کنید. 4 فرصت ایستادن حمایتی با گرفتن زیر بغل و اجازه دادن به پاها برای تحمل وزن بهطور کوتاه چند بار در روز. علائم هشدار: 1 از دست دادن مهارتی که قبلاً داشته (مثلاً دیگر غلت نمیزند). 2 ضعف یا عدم تقارن و اضح در دست یا پاها. 3 مشکل در خوردن، تنفس یا خوابآلودگی غیرطبیعی. تخصص پیشنهادی: متخصص کودکان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.