امکان انتقال ایدز از طریق مانیکور چقدر است؟

سلام وقت بخیر
حدود ۳ ماه و نیم پیش رفتم ناخن کاشتم وقتی داشت مانیکور برام انجام میداد دور ناخنم زخم شد و یکمم خون اومد و اصلا نمیدونم اون وسایل ضد عفونی بودن یا نه دستم با نیپر زخم شد الان همش استرس دارم که ایدز گرفته باشم امکان انتقالش هست اینجوری؟؟خیلی استرس دارم میترسم برم ازمایش بدم دنیا رو سرم خراب شه چیکار کنم؟؟فاصله من و مشتری قبلی هم یکی دو ساعت بود حدودا
1 تیر 1405

پاسخ پزشکان

1
وقت به خیر نگران نباشید احتمال انتقال ویروس از این طریق نادر است
0
بسیار کم است ولی ترجیحا برای دوری از استرس وسیله شخصی تهیه کنید و ببرید هربار
تااحتمال صفر شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً خطر انتقال ایدز از طریق یک جلسه مانیکور که زخم کوچک و خون‌ریزی خفیف ایجاد کرده بسیار پایین است؛ در بیشتر موارد این تماس کوتاه منجر به ابتلای ایدز نمی‌شود و نگرانی شما قابل‌فهم است.
احتمالِ بیشتر مربوط به عفونت موضعی باکتریایی است.
راهکار‌های عملی:
- محل زخم را با آب و صابون بشویید و الکل یا پماد ضدعفونی‌کننده بزنید؛ تا بهبودی پوشانده نگه دارید.
- چون حدود ۳٫۵ ماه گذشته، اکنون انجام آزمایش ترکیبی آنتی‌ژن/آنتی‌بادی ایدز معمولاً قابل‌اعتماد است؛ برای اطمینان تکرار آزمایش تا ۶ ماه پیشنهاد می‌شود.
- بررسی وضعیت واکسن کزاز و مراجعه برای پانسمان یا آنتی‌بیوتیک موضعی در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید.
- برای کاهش اضطراب از خدمات مشاوره بهداشت یا پزشک محلی کمک بگیرید.
علائم هشدار:
- تب بالا و مداوم یا خواب‌رفتگی شدید
- قرمزی، تورم یا ترشح چرکی شدید و درد افزاینده در محل زخم
- خونریزی کنترل‌نشده یا علائم تشدیدی مانند تنگی نفس
تخصص پیشنهادی: متخصص بیماری‌های عفونی

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.