آیا الکل ایزوپروپیل ۷۰٪ باعث کوری می‌شود؟

حدود سه قطره الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد جذب دستگاه گوارش شده و بعضی ها میگن چشمت علاعم کوری داره ایا الکل ایزوپروپیل ۷۰ درصد عامل کوری است توی اینترنت هم سرچ کردم نوشته بودن کسانی که بر اثر الکل ایزوپروپیل زنده می مانند دچار کوری می شوند ایا این از نظر علمی درسته ایا من بیناییم رو از دست میدم با این الکل
6 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً بلع سه قطره الکل ایزوپروپیل ۷۰٪ خطری برای بینایی شما ایجاد نمی‌کند و در بیشتر موارد باعث کوری نمی‌شود.
معمولاً مقادیر کوچک فقط تهوع، استفراغ یا سرگیجه ایجاد می‌کنند؛ خطر آسیب بینایی بیشتر با متانول مرتبط است یا اگر محصول آلوده به متانول باشد.
راهکارهای عملی:
- دهان را با آب خوب بشویید و مقدار کمی آب یا شیر بنوشید مگر اینکه بیهوش باشید.
- از ایجاد استفراغ خودسرانه خودداری کنید و استراحت کنید.
- بسته یا برچسب محصول را نگه دارید و فوراً با مرکز کنترل مسمومیت یا اورژانس تماس بگیرید برای راهنمایی.
علائم هشدار:
- تاری دید ناگهانی یا از دست دادن بینایی
- خواب‌آلودگی شدید یا کاهش هوشیاری
- مشکل در تنفس یا تنگی نفس
تخصص پیشنهادی: اورژانس

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

تن و روان از هم جدا نیستند

رایگان · بدون ثبت‌نام

خواب، گوارش، سردرد و حتی شدتِ درد از حالِ روانی‌مان اثر می‌گیرند — شناختن خود، بخشی از مراقبت از بدن است.

شروع شناخت خودم ←
تست‌های روان‌شناسی — شناخت خودم ←