چطور دخترم را در شکست عشقی همراهی کنم

مادر هستم که قبلش سوال پرسیدم من تا جایی که میتونم همراهشم با وجود اینکه سختمه دارم پای دردو دلاش و گریه هاش حتی مرور خاطراتش میشینم. ولی مشکل اینجاست دختر من با وجود اینکه از همه جا بلاک شده و هر تلاشی میکنه جواب نمیده همچنان پیگیره و امید داره و قبول نمیکنه اون ادم ادم خوبی نبود و حرفاش الکی و داره به تمام دوستایی که مشترک بودن میگه که ازش بخان برگرده و قبول نمیکنه شکستو که بخاد ردش کنه
5 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
با سلام.
متوجه نگرانی شما برای فرزندتون هستم.
در زندگی هرکسی ممکنه جدایی و از دست دادن یه رابطه ی مهم اتفاق بیفته، طبیعتا با دلتنگی و احساسات مختلفی همراه است.
به نظر میاد تمام تلاشتون رو برای همدلی با فرزندتون انجام دادید بهتره از فرد متخصص کمک بگیرید که بار‌ها با این موارد مواجه شده و براش آموزش دیده،
0
با سلام،
خانم محترم چی سخته براتون ؟ شنیدن درد دلش ؟ زجر کشیدنش ؟ دویدن و نرسیدنش ؟ چی ؟ این کمترین پیامد رابطه در سن نوجوانی برای دخترتان تحت نظر شماست ! دیدی چقدر عالی بود ؟! چی بدست اوردی ؟ هدف من در حال حاضر سرزنش شما نیست چون بیفایده است ! دخترتان در حال حاضر بدترین احساسات را نسبت به خودش دارد و هر کار خطرناکی ممکن است از او سربزند ! رابطه دخترتان با ان پسر تا چه حد بود؟ رابطه جنسی هم داشتند ؟ یا فقط دوست پسر و دوست دختر بودند ؟ فقط نگو این مورد مهم را نمی‌دانی ! راه حل‌های فوری بی اثر است دخترتان باید دوره سوگ را طی کند ! و در عین حال تحت نظر روان شناس قرار بگیرد تا مناسب‌ترین رویکرد درمانی باتوجه به و یژگی‌های روان شناختی او، مشکل اش و بسیاری موارد دیگر برای او در نظر گرفته شود به روان شناس مراجعه کنید
0
سلام.
دوست عزیز؛
کاری که شما انجام می دهید ارزشمند است، اما با توجه به اینکه دخترتان جدایی را نمی پذیرد، مدام از دیگران می خواهد و اسطه شوند و همچنان امیدوار است، بسیار ضروری است که هرچه زودتر روان درمانی را با روانشناس متخصص در این حوزه شروع کند.
بهترین رویکرد، درمان شناختی رفتاری (CBT) است؛ زیرا به او کمک می کند افکار غیرواقع بینانه، و ابستگی عاطفی و امید کاذب را شناسایی و اصلاح کند، شکست عاطفی را بپذیرد و راه‌های سالم تری برای کنار آمدن با این فقدان یاد بگیرد.
هرچه درمان زودتر آغاز شود، احتمال طولانی شدن سوگ و آسیب‌های روانی بعدی کمتر خواهد بود.
0
سلام
پذیرش شکست یک مهارت هست که ما والدین در طول تمام اتفاقات زندگی میتونیم به فرزندمون آموزش بدیم.
درحال حاضر بهترین راهکار مراجعه به روانشناس جهت کسب مهارت‌های پذیرش شکست و استفاده از آنها به عنوان تجربیاتی که مانع تکرار اشتباهات بشن.

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت اصلی احساس پایدار دختر شما سوگ از پایان رابطه و و ابستگی عاطفی باقی‌مانده است؛ در بیشتر موارد این واکنش‌ها طبیعی و قابل مدیریت‌اند و نیاز به همراهی صبورانه دارند.
راهکار‌های عملی:
- به‌طور فعال و بدون قضاوت گوش دهید و احساساتش را بازتاب دهید («می‌فهمم ناراحتی»)، نه راه‌حل فوری.
- مرز‌های مشخص تعیین کنید: دخالت در پیگیری‌های او را محدود کنید و از دوستان مشترک نخواهید برای برگشتن طرف مقابل فشار بیاورند.
- او را به فعالیت‌های روزانه و اجتماعی کوچک تشویق کنید (ورزش کوتاه، دیدار با دوست، کلاس یا کار سرگرمی).
- پیشنهاد ایجاد یک برنامه کوتاه‌مدت برای مدیریت افکار (نوشتن احساسات، زمان محدود فکر کردن درباره او) و در صورت تمایل ارجاع به مشاور کنید.
علائم هشدار:
- فکر یا صحبت درباره خودآسیبی یا خودکشی.
- ناتوانی شدیدی در انجام کار‌های روزمره یا افت تحصیلی/کاری طولانی.
- شروع یا تشدید مصرف الکل/مواد یا رفتار‌های پرخطر.
تخصص پیشنهادی: روان‌شناس

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.