من سال پیش ضخامت آندمتر داشتم و همش لک بینی داشتم نمونه برداری که شد گفت نرماله حدود ۵ ماه برام مجسترول تجویز شد بعد سونو گرافی گفت آندومتر نازک شده و پاتولوژی نمونه برداری گفت نرماله ولی الان ۴ ماهه پریود نشدم و نگرانم آزمایش یائسگی و تروئید هم دادم گفت یائسگی نیست
7 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
قطع پریود پس از قطع مجسترول شایع است. اثر باقیمانده پروژستین میتواند تخمکگذاری را چند ماه مهار کند. تست بارداری خون انجام دهید. به متخصص زنانمراجعه کنید تا سونوگرافی ترانسواژینال و آزمایش هورمونی (FSH, LH, پروژسترون) انجام شود.
سلام باید تست هورمونی و سونوگرافی بدهید تا اطمینان حاصل شود که مشکلی ندارید درمان ناقص است و بهتر است تحت درمان با داروی ترکیبی استروژن و پروژسترون قرار بگیرید
احتمالاً قطع قاعدگی شما پس از قطع مجسترول به دو علت شایع برمیگردد: اثر باقیمانده پروژستین دارو که میتواند تخمکگذاری و خونریزی را برای چند ماه مهار کند، یا آنوولاسیون مزمن (اختلال عملکرد تخمدان). در بیشتر موارد این وضعیت خطرناک نیست اما نیاز به بررسی دارد و تشخیص قطعی ضرورتاً با معاینه و آزمایش است. راهکارهای عملی: - انجام تست بارداری خون (β-hCG) فوراً. - ثبت زمان مصرف و قطع دارو، لکهبینیها و علایم همراه و همراه داشتن این سابقه برای پزشک. - مراجعه به متخصص زنان برایسونوگرافی ترانسواژینال و آزمایشهای هورمونی (FSH, LH، پروژسترون، پرولاکتین) تا علت بررسی شود. - خودداری از مصرف خودسرانه دارو و کنترل استرس، وزن و تغذیه (کاهش وزن شدید یا استرس میتواند قاعدگی را مختل کند). علائم هشدار: - خونریزی بسیار شدید یا درد شکمی ناگهانی و شدید - تب یا ترشح بدبو از واژن یا درد شدید هنگام ادرار - سرگیجه شدید، ضعف یا غش تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.