پریود بعد از آمپول سه‌ماهه: طبیعی یا مشکل؟

سلام . من بار دومه امپول سه ماهه ضدبارداری زدم. دفه اول ک امپول زدم پریودم کامل تا ۳ ماه قطع شده بود دقیقا بعد از ۱۲ هفته ینی دوروز از موعد امپول گذشته بود ک پریود شدم . اما این امپول دومی رو که زدم ۲۰ روز مونده تا موعدش تموم بشه ولی من الان پریودم. ایا این طبیعیه؟مگه نمیگن امپول سه ماهه پریود رو تا سه ماه قطع میکنه؟پس من چرا انقد زود پریود شدم؟ینی امپول دومی اثر نکرده؟
5 آبان 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این خونریزی پاسخ طبیعی بدن به هورمون‌های آمپول سه‌ماهه است که باعث نامنظمی قاعدگی می‌شود.
در بیشتر موارد لکه‌بینی یا خونریزی زودهنگام بعد از تزریق رخ می‌دهد و طی چند هفته تا چند ماه خودبه‌خود بهتر می‌شود.
دومین احتمال این است که زمان یا نحوه تزریق قبلی کمی متفاوت بوده و سطح هورمونی تغییر کرده باشد.
راهکارهای عملی:
- میزان و رنگ خونریزی را ثبت کرده و از پد بهداشتی استفاده کنید.
- برای درد یا گرفتگی از مسکن‌های معمولی (مثلاً ایبوپروفن طبق دُز توصیه‌شده) استفاده کنید.
- تاریخ تزریق و زمانی که آمپول زده شده را بررسی و در صورت شک با مرکز تزریق یا پزشک هماهنگ کنید.
- تا برطرف شدن وضعیت از فعالیت‌های سنگین خودداری و مایعات کافی بنوشید.
علائم هشدار:
- خونریزی خیلی شدید (تعویض پد هر یک ساعت یا خونریزی بالا)
- تب همراه با درد شکمی یا ترشحات بدبو
- سرگیجه شدید، تپش قلب یا غش
تخصص پیشنهادی: متخصص زنان و زایمان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید. هویت و پروانه طبابت پزشکان پاسخ‌دهنده از سازمان نظام پزشکی استعلام شده است — فرآیند تأیید هویت پزشکان.

برای همین موضوع، تست استاندارد هست

رایگان · غربالگری، نه تشخیص