ادامه مصرف کلوتریمازول بعد از یک هفته بی‌اثر

درود،من بخاطر عفونت های مکرر که به زخم دهانه رحم منجرشد فریز انجام دادم و زخم خوب شد اما باز هر دوماه یک بار عفونت میگیرم ،هربار پماد کلوتریمازول واژینال مصرف کردم و خوب شدم اما اینبار با مصرف یک هفته خوب نشدم ایرادی نداره یک هفته دیگه استفاده کنم؟؟؟
7 تیر 1405

پاسخ پزشکان

0
سلام.
اگر با یک هفته کلوتریمازول بهبود نداشتهاید، بهتر است خودسرانه یک هفته دیگر ادامه ندهید، چون ممکن است نوع عفونت قارچی نباشد یا نیاز به درمان متفاوت داشته باشد.
با توجه به عفونت‌های مکرر، معاینه متخصص زنان و در صورت نیاز نمونهگیری از ترشحات برای انتخاب درمان درست لازم است.
اگر درد شدید، تب، بوی بد ترشح، خونریزی یا سوزش ادرار دارید، زودتر مراجعه کنید.
برای تصمیمگیری نهایی حتما ویزیت حضوری لازم است.
0
وقت به خیر عزیزم نه بایستی معاینه شین و بر اساس اون درمان بگیرین تست پاپ اسمیر هم بایستی حتما انجام بدین
0
سلام
باید معاینه شوید و ازمایش پاپ اسمیر و اچ پی وی چک شود

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً این بار با یک عفونت قارچی مقاوم یا عود مکرر مواجه هستید و در بیشتر موارد تمدید خودسرانه درمان بدون بررسی فایده‌ای ندارد؛ نگران نباشید اما نیاز به ارزیابی پزشک و آزمایش هست.
«راهکار‌های عملی:»
- از تمدید خودسرانه پماد بیش از یک هفته بدون دیدن پزشک خودداری کنید.
- تا مراجعه، از شستشوی ملایم با آب و لرم و شوینده بدون عطر خودداری کنید و لباس نخی گشاد بپوشید.
- برای تشخیص درست نمونه ترشحات به پزشک یا آزمایشگاه ببرید (کشت یا بررسی میکروسکوپی) تا داروی مناسب مشخص شود.
- در صورت تجویز پزشک ممکن است داروی خوراکی ضدقارچ یا کرم قوی‌تر لازم باشد؛ پیگیری نسخه مهم است.
«علائم هشدار
1 تب یا نشانه‌های عمومی بیماری (لرز، ضعف).
2 درد لگنی شدید یا خونریزی غیرطبیعی.
3 ترشحات بدبو، زرد-سبز یا سوزش شدید هنگام ادرار.
«تخصص پیشنهادی:»
متخصص زنان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.