چند روزه پیش آزمایش انجام دادم و قند ناشتا ۱۲۲بود با اینکه ناشتا بودم از شب قبلش ساعت ۱۰دیگه چیزی نخورده بودم ،آیا ممکنه از عوارض یا از بیماری بهجت باشه
5 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام مصرف این قرص تاحدودی میتونه موجب لگبالا رفتن قند باشه. جهت اطمینان تکرار کنید
احتمالاً بالارفتن قند ناشتا بیشتر به مصرف پردنیزولون مربوط است و در بیشتر موارد کلشیسینافزایش قند ایجاد نمیکند؛ بیماری بهجت به طور معمول دلیل شایع قند بالا نیست، بنابراین زیاد نگران نباشید. راهکارهای عملی: 1 همین امروز قند ناشتا را یکبار دیگر تکرار کنید و در صورت امکان آزمایشهموگلوبین A1c درخواست کنید. 2 دوز و زمان مصرف پردنیزولون را یادداشت کنید و به پزشک معالج اطلاع دهید؛ هرگز خودسرانه دارو را قطع نکنید. 3 و عده غذایی پرکربوهیدرات شبانه نداشته باشید، آب کافی بنوشید و پیادهروی کوتاه بعد از غذا کمککننده است. 4در صورتی که نیاز باشد، پزشک ممکن است مانیتورینگ قند روزانه یا ارجاع به متخصص غدد را توصیه کند. علائم هشدار: 1 تشنگی بسیار زیاد یا ادرار مکرر 2 تهوع، استفراغ یا درد شکم شدید 3 گیجی، خوابآلودگی غیرعادی یا کاهش سطح هوشیاری تخصص پیشنهادی: متخصص غدد
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.