عود هیدروسل در کودک پس از عمل

عمل هیدروسل بیضه سمت راست انجام داده پسرم باز دوباره بیضه سفت شدو ومایع جمع کرده وبیضه بزرگ شده آیا جذب میشه این مایع ؟بردم پیش دکتر جراح گفته جذب میشه اماهنوز هیچ اتفاقی نیفتاده چکار کنم؟
1 تیر 1405

پاسخ هوش مصنوعی دکترهَست

احتمالاً علت بازتجمع مایع یا هیدروسل، یا هیدروسل ارتباطی (ارتباط با فضای شکمی) است و یا تجمع مایع پس از عمل (سروما). در بیشتر موارد این حالت قابل پیگیری و درمان است؛ نگران نباشید اما نیاز به بررسی دارد.
راهکار‌های عملی:
- مراجعه فوری به جراح یا اورولوژی کودکان و انجام سونوگرافی جهت تعیین مقدار و نوع مایع.
- از ماساژ یا فشار دادن کیسه بیضه خودداری کنید؛ لباس نخی و گشاد بپوشانید.
- محل را تمیز و خشک نگه‌دارید و در صورت درد خفیف از کمپرس و لرم کوتاه‌مدت برای تسکین استفاده کنید.
- نتایج سونو و معاینه را پیگیری کنید؛ ممکن است نیاز به عمل مجدد باشد اگر ارتباط با شکم باقی مانده باشد.
علائم هشدار:
- تب یا بی‌قراری زیاد
- قرمزی، گرمی یا ترشح از محل جراحی
- افزایش سریع ورم یا درد شدید، استفراغ
تخصص پیشنهادی: اورولوژی کودکان

این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.

پاسخ‌های این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.