سلام. وقت بخیر. قبل ظهر قرص اضطراری خوردم. بعد ظهر نوبت دندانپزشکی دارم. آیا آمپول بی حسی و قرص یا شیافی که بعد از کشیدن دندان میخوام مصرف کنم قرص اضطراری رو بی اثر میکنه؟
2 تیر 1405
پاسخ پزشکان
0
سلام خیر بیحسی دندان تاثیر داروی اورژانسی را مختل نمیکند ولی توصیه به مصرف قرص اورژانسی به صورت مداوم نمیشود
احتمالا تداخل مهمی وجود ندارد و نیاز به نگرانی فوری نیست. در بیشتر موارد آمپول بیحسی موضعی و مسکنهای معمول پس از کشیدن دندان اثری بر اثربخشی قرص اورژانسی ندارند. استثنایی که اهمیت دارد مصرف همزمان داروهای قوی القاگر آنزیم کبدی (مثل ریفامپین یا برخی ضدصرعها) یا استفراغ ظرف دو ساعت پس از خوردن قرص است که ممکن است اثربخشی را کم کند
احتمالاً تداخل مهمی وجود ندارد و نیاز به نگرانی فوری نیست. در بیشتر موارد آمپول بیحسی موضعی و مسکنهای معمول پس از کشیدن دندان اثری بر اثربخشی قرص اورژانسی ندارند. استثنایی که اهمیت دارد مصرف همزمان داروهای قوی القاگر آنزیم کبدی (مثل ریفامپین یا برخی ضدصرعها) یا استفراغ ظرف دو ساعت پس از خوردن قرص است که ممکن است اثربخشی را کم کند. راهکارهای عملی: 1 نام دقیق قرص اورژانسی را یادداشت کنید و به دندانپزشک اطلاع دهید. 2 اگر ظرف ۲ ساعت بعد از خوردن قرص استفراغ کردید، سریع با متخصص زنان تماس بگیرید؛ ممکن است نیاز به دوز تکراری باشد. 3 مسکنهای معمول مثل استامینوفن یا ایبوپروفن معمولاً تداخلی ندارند؛ قبل از تجویز آنتیبیوتیک یا داروی جدید نام آن را اعلام کنید. 4 در صورت مصرف طولانیمدت داروهای ضدصرع یا داروهای دیگر که آنزیمهای کبد را قوی القا میکنند، درباره روش محافظتی اضافی با متخصص زنانمشورت کنید. علائم هشدار: 1 استفراغ شدید یا مکرر ظرف ۲ ساعت از مصرف قرص. 2 علائم حساسیت به بیحسی: تنگی نفس، تورم صورت/گلو یا کهیر. 3 خونریزی یا درد غیرقابل کنترل بعد از کشیدن دندان. تخصص پیشنهادی: متخصص زنان
این پاسخ توسط هوش مصنوعی تولید شده و جایگزین نظر پزشک نیست.
پاسخهای این صفحه صرفاً جنبه آموزشی دارد و جایگزین معاینه و تشخیص پزشک نیست. برای هرگونه اقدام درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید. در مواقع اورژانسی با مراکز درمانی تماس بگیرید.